تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

مشهد- ایرنا- رییس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان ۸۰۰ گرافیست فعال دارد که اغلب آنان در حوزه گرافیک رایانه‌ای و به صورت علمی فعالیت می‌کنند.

جواد روشندل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرافیک رشته جدید است و سابقه زیاد ندارد اما کسانی که در این عرصه فعالیت کرده‌اند، اغلب گرافیک را به صورت علمی فراگرفته و دانش آکادمیکی در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: از آنجا که گرافیک از حالت دستی به حالت رایانه‌ای سوق یافته است، این رشته با استقبال خوب جوانان خراسان رضوی مواجه شده و تعداد هنرآموزان در آموزشگاه‌های آزاد هنری و دانشکده علمی – کاربردی هنر افزایش یافته است.

رییس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروزه گرافیک از حالت هنری صرف خارج شده و کسب و کار خود را بازیافته است به گونه‌ای که در صنعت بسته‌بندی، تبلیغات محیطی، کارت‌های ویزیت و بخش‌هایی از این دست نمود یافته است.

وی افزود: گرافیک از شاخه‌های زیرمجموعه هنرهای تجسمی است و انجمن مستقل در خراسان رضوی ندارد و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از گرافیست‌ها عضو انجمن هنرهای تجسمی هستند.

روشندل ادامه داد: هنرجویان گرافیک در خراسان رضوی علاوه بر دانشکده علمی – کاربردی فرهنگ و هنر در ۲۶۲ آموزشگاه آزاد هنری این استان نیز مشغول هنرآموزی هستند.

وی گفت: بار علمی گرافیک در این استان جایگاه آن را در بین استان‌های دیگر به رتبه سوم یا چهارم رسانده است.