کابل - ایرنا - هیأتی از قطر به ریاست «مطلق بن ماجد القحطانی» برای گفت‌وگو با مقامات افغان با هدف زمینه سازی ایجاد صلح امروز (چهارشنبه) وارد کابل شد و با رییس شورای عالی مصالحه تبادل نظر کرد.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد که قحطانی در  این دیدار تصریح کرد، آمده‌ام تا آمادگی کشورم را برای کمک به دست‌یابی به صلح دایمی در افغانستان ابراز نمایم.

وی افزود: قطر و افغانستان دو کشور برادرند و ما با پشتیبانی از دستاوردهای سالیان اخیر در افغانستان خواهان پایان جنگ، استقرار صلح و دست‌یابی به رفاه و توسعه در افغانستان هستیم.

عبدالله عبدالله نیز در دیدار با نماینده ویژه وزیر امورخارجه‌ قطر در حل منازعات از تلاش‌های این کشور برای استقرار صلح در افغانستان سپاس‌گزاری کرد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان تاکید کرد که صلح از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان است و جمهوری اسلامی افغانستان آماده‌ آغاز  مذاکرات و دست‌یابی به صلح دایمی است.

در این نشست همچنین دو طرف در باره‌ آزادی زندانیان، آغاز مذاکرات بین‌افغان و محل آن بحث و تبادل نظر کردند.

پیش از این منابع خبری به نقل از طالبان گفته بودند که دور اول گفت‌وگوی بین افغانستانی برای صلح در قطر برگزار می‌شود و گروه طالبان از موافقت خود با آغاز این مذاکرات خبر داده بود.