مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در امر اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی افکار عمومی در مقابله با جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دارند.

جواد آقازاده شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در مهاباد که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت در مهاباد برگزار شد اظهار داشت: در چنین شرایطی که شیوع این بیماری در بیشتر شهرهای استان افزایش یافته است در این میان فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی شفاف توسط رسانه‌ها نقش موثر در پیشگیری از شیوع این ویروس و مهار آن دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران رسانه‌ها در کنار پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند افزود: مسوولان نیز به ویژه در شهرستان‌هایی مانند مهاباد که دارای صدا و سیمای مستقل است می‌توانند برای آگاه‌سازی جامعه بخوبی استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اظهار نگرانی از افزایش شمار مبتلایان جوان در برخی از شهرهای استان اضافه کرد: هم‌اکنون با موج دوم این بیماری در کشور مواجه هستیم که این امر باعث شده است شمار بیماران سرپایی و بستری افزایش پیدا کند.

آقازاده گفت: در شرایطی که بیشتر مشاغل در جامعه فعالیت خود را از سرگرفته‌اند و محدودیت‌ها کاهش یافته است این بیماری وارد مرحله جدیدای شده است که نتیجه آن گسترش آن در بین مردم بوده است.

وی تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان نباید احساس کنند که بیماری کرونا دیگر در جامعه وجود ندارد بلکه باید با رعایت کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، مسوولان را در مهار این بیماری یاری کنند.

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان جزو نخستین مناطقی در کشور بود که مردم به صورت خودجوش و داوطلبانه اماکن کسب و کار خود را برای مقابله با این بیماری تعطیل کردند.

ایرج شجاعی اضافه کرد: شهرستان مهاباد با توجه به اینکه یک شهر گردشگری مهم در استان به شمار می‌رود لذا امکان شیوع این بیماری در آن بیشتر از سایر نقاط بوده و نیاز است مسوولان اختیارات بیشتر در زمینه ایجاد محدودیت ها به مسوولان این شهر تفویض کنند.

وی افزود: تا پیش از ۱۵ اردیبهشت ماه آمار مبتلایان در این شهرستان پایین بود ولی از این تاریخ به بعد با افزایش شمار مبتلایان و قرار گرفتن این شهر در لیست مناطق قرمز مواجه شدیم.

وی تاکید کرد: محودیت‌های ویژه‌ای را برای کنترل این بیماری در سطح این شهرستان به ویژه در بانک‌ها و ادارات خدمات‌رسان وضع شده است تا با کسانی که فاقد ماسک هستند خدمات رسانی ارایه نشود.

وی با قدردانی از مشارکت عالی خیران این شهرستان در مقابله با تبعات این بیماری در جامعه گفت: تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد ریال از سوی خیران در این شهرستان کمک اهدا شده است که در میان شهرستان‌ها بیشترین میزان در سطح آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود.

ایرج شجاعی افزود: ۱۴ هزار بسته معیشتی توسط نهادهای مختلف و حدود هفت هزار بسته دیگگر نیز توسط خیران در طی این مدت در میان نیازمندان و افراد بی بضاعت این شهرستان توزیع شده است که بسیار قابل توجه است.

معاون وزیر بهداشت به همراه هیات همراه در سفر به آذربایجان‌غربی، از بخش‌های مختلف بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مهاباد و بوکان بازدید کرد.