ارومیه- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: چنانچه نمایندگی‌های خودرو موجودی خودروهای صفر در انبار و پارکینگ‌های خود را اعلام نکنند به عنوان محتکر به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

علیرضا محمودی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اقدام در راستای نظارت بر بازار خودرو و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این حوزه اجرا می‌شود افزود: با تشکیل اکیپ مشترک بازرسی با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت، پلیس آگاهی، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی استان بازرسی از پارکینگ‌ها، مراکز نگهداری خودرو اعم از مراکز مجاز و غیر مجاز و نمایندگی‌ها آغاز شده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی پلیس راهور استان و نماینگی‌های خودرو از این پس نصب پلاک تمام خودروهای صفر کیلومتر در داخل نمایندگی انجام شده و تحویل خریدار می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

محمودی تاکید کرد: اکیپ‌های بازرسی تمام عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی را در سطح عرضه، تولید، توزیع و خدمات مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

در ماه‌های اخیر با اجرای طرح‌های مختلف، سودجویان در حوزه‌های مختلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند؛ رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی است.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کند که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی فنی فعالیت می‌کند.

چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد.