کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰که به شهادت آیت شهید دکتر بهشتی و همراهان شد ، معطوف به کل نظام جمهوری اسلامی است و دولت، قوای مقننه، قضاییه و سایر نهادها برای زنده نگهداشتن آن با همدیگر همکاری کنند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بخش قابل توجهی از شخصیت هایی که در این حادثه به شهادت رسیدند و یا آسیب دیدند از دستگاه مقننه بودند و تعدادی نیز به دستگاه قضایی و نهادهای دیگر تعلق داشتند.

وی تصریح کرد: شهادت آیت الله بهشتی در این حادثه مناسبتی است تا دستگاه قضایی توانمندی ها، گزارش ها و دستاوردهای خود را عرضه کند که در جای خود بسیار ارزشمند است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تاکید کرد: گرامیداشت حادثه هفت تیر توسط دستگاه قضایی منافاتی با فعالیت دستگاه های دیگر ندارد و آنها نیز در این مهم مشارکت داشته باشند.

معاون توسعه منابع انسانی دادگستری استان کرمان نیز پیشتر در شورای قضایی استان کرمان به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه گفته بود: در چند سال گذشته سنت حسنه ای در دادگستری استان بنا نهاده شده و با دعوت از سازمان های مختلف، مدیران کل و اعضای شورای قضایی استان، یک حرکت جمعی برای بزرگداشت هفته قوه قضاییه و برگزاری یادواره شهدای هفتم تیرماه به ویژه شهید دکتر بهشتی برگزار می شود.

محمد باقر اسلامی با اشاره به این مطلب که حادثه هفتم تیرماه بنیانی برای بزرگداشت هفته قوه قضاییه ایجاد کرده است افزود: برای بزرگداشت روز قوه قضاییه باید همه مسئولان نظام و مدیران فرهنگی از ظرفیت های خود به درستی استفاده کنند تا این روز در اذهان مردم هر چه بهتر باقی بماند.

وی بیان این مطلب که در طول سال برنامه های تبیینی در راستای ارتقای آگاهی های عمومی از سوی دادگستری استان کرمان اجرا می شود، گفت: امسال با توجه به وضعیت موجود کشور باید از تجمعات متراکم خودداری کرده و با رعایت مسایل صرفه جویی برنامه های متناسب با شرایط موجود را  اجرایی کرد.