خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: روند ابتلا به کرونا در استان افزایشی است و در صورت تداوم این امر احتمال بحرانی شدن شرایط وجود دارد.

سید موسی خادمی عصر جمعه در جلسه با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به وضعیت نامناسب لرستان از نظر شیوع ویروس کرونا افزود: متاسفانه شرایط استان مطلوب نیست و روند ابتلا و شیوع کووید ۱۹ رو به افزایش است.

وی با اشاره به پیش‌بینی متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه در روزهای آینده احتمال شرایط بحرانی وجود دارد، اظهار داشت:‌ هم اکنون لرستان در وضعیت کاملا هشدار قرار دارد و لازم است بیماران، افراد سالم و همه دستگاه های اجرایی این وضعیت را مورد توجه قرار داده و جوانب بهداشتی را رعایت کنند.

 وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: اگه این شرایط ادامه پیدا کند این احتمال وجود دارد که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و مشکلات بیشتری به وجود بیاید بنابراین از همه مردم درخواست می‌شود با رعایت بهداشت فردی و موارد بهداشتی از ازدحام و تجمع خودداری کنند.

احتمال افزایش مرگ و میر با تداوم وضعیت قرمز کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: وضعیت استان از نظر کرونا به مرحله قرمز و هشدار رسیده و چنانچه این روند ادامه داشته باشد در روزهای آینده تعداد مرگ و میر افزایش خواهد یافت.

محمدرضا نیکبخت افزود: آمار ابتلا در استان بالا است و به طور تقریبی روزانه ۲۰۰ شهروند لرستانی به کروننا مبتلا می شوند.

وی اظهار داشت: از مردم تقاضا می شود پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را برای گروه های مختلف از جمله افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای عایت کنند.

وی ادامه داد:‌ باید به طور جدی از ارتباط نزدیک با سالمندان، بیماران دیابتی، زمینه ای، نقص ایمنی، مزمن کلیوی و ریوی و مادران باردار خودداری کرده و قرنطینه را جدی گرفت در غیراینصورت مرگ این افراد را رقم زده ایم.