شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سند آمایش سرزمین استان پس از هماهنگی‌های لازم در سطح وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملی و اعمال نظر این دستگاه‌ها، آماده ارائه در شورای عالی آمایش کشور شده است.

علی شهریارپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سند آمایش سرزمین استان با  جلب کار گروهی و مشارکتی بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، تشکل‌های غیردولتی و صنفی، صاحبنظران و کنشگران توسعه با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه و تدوین شد.

وی ادامه داد: این سند پس از طرح و تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تاکنون چندین مرحله در کمیته‌ها و کمسیون‌های مربوطه به ویژه کمسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین کشور طرح و بررسی شد و پس از هماهنگی‌های لازم در سطح وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملی و اعمال نظرات آن‌ها، آماده ارائه در شورای عالی آمایش کشور شده است.

شهریارپور تصریح کرد: سند آمایش سرزمین استان پس از طرح و تصویب در این شورا، برای اجراء به دستگاه‌های اجرایی سطح ملی و استانی ابلاغ می‌شود و همه ملزم به رعایت مفاد آن در برنامه‌ریزی‌های توسعه استان خواهند شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات را از ظرفیت‌های نسبی استان دانست و گفت: شیلات، توسعه باغات، گیاهان دارویی، پرورش دام و طیور و زراعت از جمله قابلیت‌های استان در بخش کشاورزی است.

شهریارپور خاطر نشان کرد: در بخش صنعت نیز می‌توان به صنایع فلزی، معادن، نساجی و در بخش خدمات نیز به ظرفیت‌هایی نظیر گردشگری و حمل و نقل در استان اشاره کرد.

وی، کارایی و بازدهی اقتصادی را از مهمترین اهداف و سیاست‌های این سند برشمرد و افزود: گسترش عدالت اجتماعی، بهبود و حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی و توانمندسازی مدیریت توسعه از دیگر اهداف این سند به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، سند آمایش سرزمین به عنوان یک سند بالادستی زمینه اصلی تهیه برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی منطقه‌ای را فراهم می‌آورد و ابزار اصلی تلفیق برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی با برنامه‌ریزی‌های فیزیکی و فضایی خواهد بود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.