اراک - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه پارسال تاکنون ۱۰۶ آموزشکاه آزاد هنری و سینمایی این استان را به تعطیلی کشانده است.

«افشین حسینی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۸۴۸ نفر در آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی استان مرکزی فعالیت دارند که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی این مراکز شمار قابل توجهی از این افراد بیکار شدند.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود چهار میلیارد ریال به آموزشگاه‌های هنری و سینمایی استان مرکزی خسارت وارد کرده که زمینه جبران این خسارت چندان فراهم نیست.

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد:  شیوع ویروس کرونا همچنین به سالن‌های سینما و تئاتر بیش از ۳۱۰ میلیون ریال، نگارخانه‌ها ۴۰۰ میلیون ریال، موسسات تولید فیلم و فیلم‌سازی ۳۰۰ میلیون ریال و به گروه های آزاد هنرهای تجسمی ۳۷۵ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

حسینی افزود: اقدامات چشمگیری در زمینه جبران خسارت‌ اصحاب فرهنگ و هنر از کووید ۱۹  با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده اما، این مهم کافی نیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با جدیت احقاق حقوق فعالان فرهنگ و هنر را دنبال می‌کند. 

حسینی اظهار داشت: یک‌هزار و ۳۰۰ هنرمند زیر پوشش صندوق اعتبار هنر در این استان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از پرداخت حق بیمه در فصل بهار معاف شدند که این مهم رقم قابل توجه است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گام نخست حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در نتیجه شیوع ویروس کرونا انجام داد.

۱۱مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۱۰۸ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۹۶ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، ۴ سینما، ۴۰ موسسه فرهنگی چند منظوره، ۲۳۱ کتابخانه و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.