سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان از مهمترین مطالبات مردم افزایش محدودیت‌ها با هدف کنترل این بیماری است.

بهمن مرادنیا روز شنبه در جریان یک ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری با اشاره به اینکه برای اعمال محدودیت‌ها نیاز به ارایه اختیارات لازم به استان‌ها وجود دارد، اظهار داشت: زیاد موافق بسته شدن کسب و کار مردم نیستیم اما آمادگی لازم را داریم تا تعداد کارکنان دولت در استان را که بر سر کار حاضر می‌شوند را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم استان در ابتدای شیوع این بیماری پای کار بودند و همکاری داشتند اما با لغو محدودیت‌ها تصور کردند که بیماری از بین رفته است و احتیاط را کاهش دادند و به همین دلیل اکنون بخش قابل توجهی از مردم نگران افزایش مبتلایان هستند و ایجاد محدودیت و قرنطینه از مطالبات آنها است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مدت عملکرد مناسب داشته و تلاش‌های گسترده‌ای را انجام داده است، یادآور شد: کمک‌هایی از جمله در زمینه دستگاه اکسیژن‌ساز و تخت صورت گرفته و تعداد تخت‌ها از ١٣٣ به ١٧۴ تخت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیک جدید بیماری در استان نیاز به کمک‌های دیگری نیاز است که در این راستا برخی از امکانات همچون دستگاه اکسیژن‌ساز در این هفته تامین می‌شود.

مرادنیا اظهار با بیان اینکه تا کنون در مجموع ١۶ هزار و ۶٠٠ نمونه‌گیری در استان انجام شده که ١١ هزار و ۵۶۰ مورد منفی و پنج هزار و ۴۴ مورد مثبت بوده است افزود: در حال حاضر ۳۹۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۷ هزار نفر هم قرنطینه خانگی هستند. 

استاندار کردستان گفت: میانگین درصد فوت نسبت به آمار مثبت در استان ٣.٨ بوده است که در مقایسه با کشور در شرایط بهتری قرار دارد.  

بر اساس اعلام سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر تا ۲۳ خرداد ۹۹ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسیده است.