بوشهر-ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: شیوع کرونا و تعطیلی‌ باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به باشگاه‌های ورزشی این استان بوشهر خسارت وارد کرده‌است.

احمد بهروزیان‌فرد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ویروس کرونا سبب بروز مشکلات مالی عدیده برای صاحبان مشاغل ورزشی از جمله باشگاه‌ها شده‌است.

وی بیان کرد: اکنون فعالیت استخرهای استان و  رشته‌های رزمی مانند کشتی، کاراته، وشوو، بوکس، و دیگر رشته‌ها رزمی به سبب ویروس کرونا همچنان تعطیل است و سایر رشته‌های ورزشی با رعایت پروتکل بهداشتی و تب سنجی فعالیت می‌کنند.

بهروزیان‌فرد با اشاره به برگزاری رقابت‌های فوتبال لیگ‌برتر از هشت تیرماه امسال بیان کرد: در این روز تیم شاهین شهرداری بوشهر میزبان تیم نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه شهید نادر مهدوی در ساعت ۲۱ است که این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان بوشهر گفت: در پی شیوع کرونا فعالیت تمامی ورزشگاه‌ها از جمله باشگاه‌های سربسته مانند بدن‌سازی و پرورش اندام تعطیل شد که نقشی مهم در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا داشتند.

روح الله نصرتی گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل از جمله فعالان حوزه ورزش اعم از باشگاه‌داران و مربیان ورزشی با محدودیت مواجه شده و خسارت دیدند که برای جبران بخشی از این خسارت‎ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای باشگاه‎های بدن سازی درنظر گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: نبود درآمد، هزینه‌های زندگی شخصی، اجاره بهای فضاها، هزینه‌های برق، آب و دیگر خدمات سبب شده که فعالان حوزه ورزش بویژه رشته بدنسازی با مشکلات اقتصادی جدی روبرو شوند.