کرمان - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه‌ای بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات و در نهایت رسیدن به سطح جدیدی از روابط آموزشی به امضای مدیران این ۲ مجموعه رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، هدف از امضای تفاهم نامه بین این نهاد و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان را اجرای اقدامات آموزشی، ترویجی، فرهنگی، اطلاع رسانی، پژوهشی و زمینه سازی برای تولید محتوا در زمینه پروژه های فنی اجرا شده در بخش های مختلف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان اعلام کرد.

مهدی محمد میرزائیان افزود: در این ارتباط از توانمندی های موجود ۲ دستگاه در حفظ، احیا و توسعه عرصه های منابع طبیعی بطور ویژه در وقایع و مناسبت های مختلف نظیر آتش سوزی های احتمالی و توانمندسازی جوامع محلی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی استفاده خواهد شد.

میرزائیان ادامه داد: به همین مناسبت در نشستی که در دفتر مدیرکل منابع طبیعی و با حضور رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، تفاهم نامه ای به امضای طرفین رسید که به عنوان یک سند راهبردی در انجام اقدامات مشترک قلمداد می شود.

مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در آیین امضای این تفاهم نامه، تحقیقات و پژوهش را حلقه مفقوده مباحث اجرایی عنوان کرد و افزود: میزان اثربخشی یک پروژه زمانی قابل حصول است و در جوامع علمی و مردمی مورد قبول قرار خواهد گرفت که بطور تخصصی مورد تائید کارشناسان این حوزه قرار گرفته باشد و عملکرد مثبت آن از طریق جراید و یا نشریات علمی برای استفاده عموم منتشر شده باشد.

هرمز نقوی رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان نیز امور اجرایی  را مکمل مسائل تحقیقاتی عنوان کرد و افزود: با توجه به اقدامات مهم و تاثیرگذار منابع طبیعی در حفاظت و توسعه مواهب طبیعی که بطور مداوم در جریان است، اجرای مفاد این تفاهم نامه همکاری های این ۲ نهاد را وارد مرحله جدیدی کرده و امیدواریم بیش از پیش شاهد اقدامات پژوهشی، آموزشی  و ترویجی باشیم.