مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از تشدید نظارت و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی شهرستان را در وضعیت قرمز کرونا قرار داد.

حمید شکری روز شنبه در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: دستگاه های متولی باید نظارت خود را بیشتر و برگزاری مراسم ها با نصف ظرفیت در تالارها و سالن ها را کنترل کنند.
وی به دفاتر پیشخوان دولت به عنوان یکی از مکان های پرخطر اشاره کرد و گفت: دستورالعمل های سخت گیرانه ای برای فعالیت این واحدها در نظر گرفته شده که در صورت عدم رعایت برخورد خواهد شد.
شکری افزود: مطب پزشکان و مراکز درمانی از دیگر مراکز پرخطر است که دانشکد علوم پزشکی باید به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در این مراکز نظارت داشته باشد.
وی ادامه داد: اتوبوس ها و تاکسی ها از دیگر مکان های تجمع و پرخطر هستند که شهرداری مراغه ملزم به ضدعفونی و اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا در این ارتباط  است.
وی به برگزاری مجالس ترحیم در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مجالس ترحیم تا اطلاع بعدی در شهرستان برگزار نخواهد شد و چاپ آگهی ترحیم ممنوع است.
وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و تعامل اعضای ستاد کرونای شهرستان با اصحاب رسانه گفت: اطلاع رسانی موارد مربوط به کرونا بسیار ضروری است و اعضای ستاد دستورالعمل ها و موارد مرتبط را با همکاری اصحاب رسانه شهرستان به عموم مردم اطلاع رسانی کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه گفت: بیماران از شهرستان های همجوار که در مراغه بستری می شوند در تحلیل شهرستان، آمار آن ها درج نمی شود و آمار ارائه شده مربط به شهرستان مراغه است.
اصغر تنومند گفت: عدم رعایت پروتکل ها، مشکلات مربوط به قرنطینه و تقسیم کار برای اجرای پروتکل ها و اطلاع رسانی مواردی هستند که بایستی مورد توجه ستاد کرونا شهرستان قرار گیرد.
وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان مراغه نزدیک به چهار هزار نفر بستری و ۷۰ الی ۸۰ درصد بستری شدگان بهبود و ترخیص شدند.
وی ادامه داد: تاکنون موارد مثبت بستری شده ۳۵۴ نفر و تعداد موارد مثبت فوتی ۳۸ نفر بوده است.
وی اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فعاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم در کاهش آمار کرونا بسیار تاثیرگذار است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.