سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد گفت: منطقه تاریخی و گردشگری هورامان تخت از توابع این شهرستان در روزهای پایانی هفته جاری بدلیل شیوع ویروس کرونا، پذیرای مهمانان، مسافران و گردشگران نیست.

یوسف باشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، ستاد مقابله با کرونا در استان محدودیت‌هایی لحاظ کرده که ممنوعیت پذیرش مسافر و گردشگر در منطقه هورامان از جمله آنها است.

وی اضافه کرد: هورامان که منطقه ای گردشگری و مهمانپذیر است در ایام پایانی هفته جاری ورودی های خود را به روی مسافران و گردشگران می‌بندد و با اتخاذ تدابیر مناسب از ورود افراد غیر بومی به این منطقه جلوگیری می‌شود.

فرماندار سروآباد افزود: مردم چه در شهرها و چه در روستاهای شهرستان باید پروتکل‌های بهداشتی بویژه طرح فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات را رعایت کنند و به این موضوع که سروآباد یک شهرستان سفید در بحث شیوع ویروس کروناست دلخوش نباشند چون آمار ابتلا به این بیماری در حال افزایش است.

وی یادآور شد: تمام ادارات و ارگان‌های سطح شهرستان ضمن تکریم ارباب رجوع باید پروتکل های بهداشتی از قبیل زدن ماسک و دستکش توسط کارکنان و مراجعین را رعایت کنند و به کسانی که نکات بهداشتی و درمانی را رعایت نمی‌کنند، تذکر داده و از ازائه خدمات به ایشان خودداری کنند.

باشی تاکید کرد: هرگونه مراسم شادی و عزا در سطح شهرستان ممنوع است و کسانی که اقدام به برگزاری این مراسم کنند با هماهنگی مراجع قضایی برخورد می شود لذا انتظار داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه تجمع مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی گفت: حفظ سلامتی افراد جامعه خط قرمز دولت است و در این راستا هرکسی بخواهد با سلامت مردم بازی کند با او برخورد قانونی می‌شود چون سلامتی افراد جامعه شوخی بردار نیست و برای داشتن جامعه ای سالم و به دور از بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی امری ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر یکشنبه ۲۵ خرداد در مجموع ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.