یزد - ایرنا - رییس بیمارستان ضیایی اردکان از شهروندان خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری از اوج گیری مجدد شیوع کرونا در این شهرستان همکاری کنند.

 دکتر محمدحسن صدرالدینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نخستین روزهای اسفند ۹۸ با مشاهده موارد ابتلا به کرونا، تیم مدیریت بحران در بیمارستان تشکیل شد و برنامه ریزی در راستای خدمت رسانی به مراجعان و کنترل بحران کووید - ۱۹ در دستور کار قرار گرفت .
وی اضافه کرد:‌ در روزهای اول تصور می شد اختصاص یک بخش به مبتلایان جوابگوی نیاز شهرستان است اما  سیر صعودی ابتلای شهروندان به گونه ای بود که تا اواخر اسفند تمامی بخش های بیمارستان به استثنای بخش روانپزشکی و اتاق زایمان به بیماران اختصاص یافت .

رییس بیمارستان اردکان تصریح کرد: با برنامه ریزی درون سازمانی ، مشارکت کارکنان ، کادر بالینی و پشتیبانی بیمارستان ، حمایت و کمک های نماینده شهرستان  در مجلس ، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد، حمایت های مادی و معنوی خیران و حامیان مدافعان سلامت و کمک های فرمانداری ، سپاه و بسیج توانستیم ،بحران را مدیریت کنیم.

صدرالدینی اظهار کرد: در حال حاضر با مهار نسبی بیماری فعالیت عادی بخش های بیمارستان از سر گرفته شد، در حالیکه کادر پرستاری و خدماتی بیمارستان خستگی و فرسودگی خدمت رسانی روزهای اوج کووید- ۱۹ را به دوش می کشند .

وی در خصوص دلایل خودداری بیمارستان از ارایه آمار مبتلایان کرونا آن را پرهیز از ایجاد وحشت و پیشگیری از بروز نگرانی برای همشهریان و پیروی از مقررات و قوانین دانشگاه علوم پزشکی یزد در زمینه اطلاع رسانی عنوان کرد .
وی ادامه داد: تنها مرجع رسمی اعلام تعداد مبتلایان به کرونا در استان ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است و روابط عمومی بیمارستان در طول بحران کووید- ۱۹ در راستای حفظ آرامش جامعه به اطلاع رسانی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، آموزش راه های پیشگیری و اطلاع رسانی در خصوص نحوه ارایه خدمات بهداشتی درمانی در بحران پرداخت.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکنون ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته،  تعداد افراد متوفی به هشت هزار و ۸۳۷ تن  رسید.

سیما سادات لاری دیروز( یکشنبه ) بیان کرد: از روز قبل تاظهر ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۷۲ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند که ۸۶۴ مورد آن مربوط به بیماران بستری  و بقیه افراد سرپایی و یا در تماس با بیماران هستند.

وی ادامه داد:  تاکنون ۱۴۸ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ۷۸۱ بیمار هم تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  برای پیشگیری از بیماری نیازمند عزم همگانی برای جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم و یکی از انسان دوستانه‌ترین اعمال در این روزها، جدی گرفتن فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع‌های غیرضروری است تا در روزهای آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها باشیم.