کرج- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد : ملزومات اطفای حریق از جمله آتش کوب در اختیار دهیاران قرار داده شده و تا نیمه اول تیرماه امسال تجهیزات دیگری بین دهیاری های استان توزیع می شود.

  حامد فرضی  روز دوشنبه در دومین کمیته اطفای حریق منابع طبیعی استان البرز  با تاکید بر اینکه نقاط بحرانی استان از حیث بروز حریق شناسایی و احصاء شده است، افزود:  پیرو بخشنامه کشوری حراست از عرصه‌های ملی، مصوب شده است تا فرمانداران، دهیاران و شوراهای روستایی اقدامات لازم را برای کاهش سطح حریق  در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به مشکلاتی که اکنون در بخش آسارا کرج در مواقع بروز حریق وجود دارد، گفت: بیشترین حریق اراضی ملی در این بخش به هنگام تعطیلات رخ می دهد که در آن زمان محور کرج - چالوس نیز یک طرفه می شود و انجام عملیات اطفای حریق و اعزام نیروها دشوار است.

فرضی عنوان کرد: براین اساس  ۲ پاسگاه «ولایت رود» و «نساء» در بخش آسارا به تجهیزات  اطفای حریق مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اعزام نیرو و تجهیزات به مناطق کوهستانی و صعب العبور با مشکل مواجه هستیم، گفت: گروه واکنش سریع با حضور همیاران طبیعت، سمن‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی در این استان تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان داشت: با شرکت آب منطقه‌ای البرز هماهنگ شده ایم تا مخزن‌های ذخیره آب برای حمل به نقاط بحرانی که سطح آتش سوزی نیز وسیع است را در اختیارمان بگذارند.