مشهد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز از بازگشایی تالارها و رستوران‌ها در این شهرستان با کاهش تراکم جمعیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر "فرید رضا صحی‌زاده" افزود: تالارها و سالن‌های پذیرایی شهرستان طرقبه و شاندیز در راستای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شده‌اند و عملکرد فعالیت این مراکز به طور مستمر پایش و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی تالارها و سالن‌های پذیرایی باید با کاهش تراکم جمعیت در محیط سالن پذیرایی و رستوران ها با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله حداقل یک متر میان میهمانان و الزام استفاده تمامی پرسنل از ماسک و دستکش و استفاده از سیستم تهویه مناسب و یا باز گذاشتن در و پنجره‌ها فعالیت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز گفت: اجتناب از تماس کارکنان با یکدیگر از جمله دست‌دادن، اجتناب از تجمع در محیط کار از جمله رختکن، آبدارخانه، انبار و یا اطراف محیط کار، دقت در چیدمان میز و صندلی و نشستن میهمانان با فاصله حداقل یک متر و انجام پذیرایی به صورت سلف سرویس و حتی‌الامکان استفاده از ظروف یک بار مصرف و گندزدایی کف سالن دو بار در روز به وسیله زمین شور آغشته به مواد ضدعفونی مورد تاکید است.

شهرستان طرقبه - شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است که در حال حاضر  ۳۵۰ رستوران و مجموعه تفریحی و ۷۰ تالار پذیرایی در آن فعال است.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ این شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده است و ۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹،  ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۰۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۸۳۷ تن رسید.