بندرعباس- ایرنا- تفاهم نامه احداث ۲۰۰ فضای آموزشی در قالب هزار و ۶۰۰ کلاس درس در هرمزگان شامگاه دوشنبه به امضای استاندار و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور رسید.

استاندار هرمزگان در آیین انعقاد تفاهم نامه احداث این تعداد فضای آموزشی در استان گفت: اعتبار مورد نیاز جهت احداث این فضاهای آموزشی پنج هزار میلیارد ریال است که دریک برنامه جهادی تا مهرماه سال ۱۴۰۰ به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهدگرفت.
فریدون همتی افزود: طبق توافق صورت گرفته، ۵۰ درصد هزینه احداث این مدارس از محل مشارکت خیران مدرسه ساز ، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان و ۵۰ درصد نیز از محل اعتبارات ملی سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می‌شود.
وی یادآورشد همچنین با پیگیری صورت گرفته تا سال تحصیلی ۱۴۰۰ پرونده تمامی مدارس نیمه تمام مشارکتی در هرمزگان با تکمیل فضاهای یادشده بسته می‌شود.
 استاندار هرمزگان اظهارداشت: در هیچ دوره ای چنین اعتبار و رقمی برای ساخت مدارس در استان اختصاص نیافته؛ درحالی که میانگین سالانه در گذشته ساخت ۲۰ مدرسه بوده در حال حاضر با افزایش ۱۰ برابری، نهضت مدرسه سازی درهرمزگان ایجاد شده است.
همتی با اشاره به توافق ساخت شهرک آموزشی در بندرعباس نیز، تصریح کرد: احداث این شهرک به عنوان یک ایده استانی و کار ممتاز با معماری بومی هرمزگان، برای چهار هزار دانش آموز مورد توافق نهایی قرار گرفت که الگویی درسطح کشور خواهدبود.
وی گفت: همچنین توافق ساخت کلینیک بهداشتی و درمانی اختصاصی آموزش وپرورش هرمزگان نیز با مشارکت استانداری و سازمان نوسازی مدارس کشور صورت گرفت که ۵۰ درصد اعتبار آن را سازمان نوسازی مدارس و ۵۰ درصد هم از محل مشارکت خیران تامین می‌شود.