شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای این استان از فراهم شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

اقبال عباسی روز سه‌شنبه در نشست فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا ء با مدیران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:چهارمحال و بختیاری هم‌اینک پنج درصد فولاد، ۲.۵(دو و نیم) درصد سیمان، ۳.۵(سه و نیم) درصد گوشت، ۴۵ درصد نیترات، ۲۰ درصد ماهی قزل آلا، ۲۰ درصد بادام، ۲۳ درصد مرغ و ۸۵ درصد خوراک دام و آبزیان کشور را تولید می‌کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان ۴۰ هزار دانشجو، ۹ هزار کامیون با ۲۷ هزار راننده و واحدهای صنعتی و تولیدی شامل انواع لوازم خانگی، ورق‌های گالوانیزه و خودرو، موکت، چادر مشکی، قند و شکر و پتروشیمی دارد که این ظرفیتهای مهم می‌تواند در تسریع توسعه استان  نقش آفرینی کنند.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری جزو سه استان برتر کشور در جذب تسهیلات اشتغالزایی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به توان و ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: طرح‌های پیشنهادی این استان برای مشارکت با قرارگاه خاتم الانبیاء تا ۱۰ روز آینده بررسی خواهد شد، این طرح‌ها پس از ۱۰ روز بررسی کارشناسی به امضای تفاهمنامه منجر می‌شود.
وی افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های راه و شهرسازی، عمران شهری، بهداشت و درمان، اقتصادی، تولیدی، کشاورزی، صنعت، آب، انرژی خورشیدی، فرهنگی و گردشگری است.
عباسی تصریح کرد: علاوه بر مشکلات بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری اما این استان در حال توسعه است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء می‌تواند در ساخت پتروشیمی بروجن با نیاز اجرای ۳۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال خوراک از گچساران وارد میدان شود.
وی افزود: مجوزهای این طرح صادر شده و دولت برای تامین اعتبار لوله‌گذاری پتروشیمی بروجن تعهد دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مجوزهای احداث کارخانه سرم‌سازی انسان و دام در شهرک صنعتی بن صادر شده است که برای اجرا نیازمند مشارکت ۵۰۰ تا یکهزار میلیارد ریالی است.
وی یادآور شد: امید است با ورود و مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء این طرح عملیاتی شود.
به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء برای بررسی روند مشارکت در اجرای برخی طرح‌ها و بازدید از تعدادی پروژه‌های چهارمحال و بختیاری به مدت دو روز در استان حضور یافت.