اصفهان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان طرح "آجر به آجر" را اقدام عملی برای تکمیل فضای آموزشی برشمرد و گفت: اجرای این طرح مشارکت مردمی و حضور بیشتر خیرین را در احداث و تجهیز فضاهای آموزشی استان توسعه می‌دهد.

طرح "آجر به آجر" با هدف گسترش و توسعه مدرسه‌سازی و با دستور وزیر آموزش و پرورش و بمنظور حضور خیرینی با توان مالی اندک برای سهیم بودن در مدرسه سازی از هفته جاری در کشور آغاز شد.

سیدمهدی میربد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح اقدامی عملی برای تکمیل پروژه‌های آموزشی است و امکان حضور افراد بیشتری را در این فعالیت مهم اجتماعی که توان مالی تامین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند ولی با کمک‌های اندک می‌خواهند در این کار خیر سهیم شوند فراهم می‌کند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان با بیان اینکه گسترش مشارکت خرد مردمی در امر مدرسه‌سازی در واقع مهم‌ترین راهبرد این طرح است گفت: جلب مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه‌ساز از دیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت خیرین مدرسه‌ساز اضافه کرد: مشارکت خیرین، عامل اصلی موفقیت در اجرای برنامه‌های پیش‌روی این اداره‌کل از جمله جمع‌آوری و حذف مدارس سنگی و کانکسی، حذف بخاری‌های غیر ایمن و استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس، اجرای طرح صنعتی‌سازی مدارس و تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام در استان خواهد بود.

میربد به عملکرد این اداره‌کل در سال ۹۸ اشاره  و اضافه کرد: در این سال با مشارکت و همراهی خیرین مدرسه ساز در مجموع ۱۱۸ فضای آموزشی شامل ۶۳۷ کلاس درس با زیربنای حدود ۱۲۰هزار مترمربع احداث و تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان شد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان همچنین تاکید کرد: استان اصفهان یکی از استانهای دارای ظرفیت‌ های بالای فرهنگی و اقتصادی است و به همین دلیل می‌تواند در حوزه خیرین یک استان سرآمد و الگو باشد.

وی یر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان در عملیاتی شدن اهداف مرتبط با طرح تحولی آجربه آجرنقش محوری تاکید کرد و گفت: در این راستا تعامل با مجمع خیرین مدرسه ساز استان و اداره کل آموزش و پرورش ضروری است و  باید از تمام ظرفیت‌های استان برای شکوفایی بیشتر حوزه خیرین مدرسه‌ساز در راستای این طرح  استفاده شود.

وی اضافه کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس با تشکیل کارگروه های لازم برای اجرای این طرح و شناسایی  و بررسی نقاط ضعف و قوت آن برنامه‌های پیشنهادی خودرا به سازمان نوسازی مدارس ارسال کرده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: یکی از اهداف و اولویت‌های این اداره‌کل در سالی که به جهش تولید نام گرفته تلاشی دوچندان برای رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار استان به لحاظ فضاهای آموزشی است.

به گفته وی خیران افراد توانمند جامعه در عرصه کمک به تعلیم و تربیت هستند و  همواره دغدغه آموزش نسل آینده را دارند.

بنا به اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان،۲۴۰ طرح نیمه کاره  و متوقف آموزشی در استان وجود دارد که برای اتمام آنها به تامین اعتبارات لازم دولتی و به کمک نیکوکاران نیاز است و برآورد هزینه برای تکمیل طرح‌ها افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است که در صورت تامین اعتبار و کمک بیشتر خیران در یک بازه زمانی ۲ تا سه ساله می‌توان این طرح‌های نیمه کاره را به اتمام رساند.

مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه سازی تشکیل شد.
این مجمع با ۸۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان که بیش از ۲۵ درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می‌دهد یکی از فعال ترین مجموعه‌های خیران اصفهان است.