به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم کشور که در دفتر وزیر برگزار شد، اظهار کرد: شرایط شیوع کرونا ما را وارد فضای جدیدی کرده است که باید برای آن برنامهریزی داشته باشیم.
وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید داشتهاند که در حوزه فضای مجازی باید قویتر شویم، گفت: این فضا همه امکانات حضوری را ندارد، اما به معنای این نیست که فضای نحیف و ضعیفی است.
وزیر آموزشوپرورش بابیان اینکه فضای مجازی ظرفیت سیاستگذاری و اعمال حاکمیتی و نظارت بیشتر و امکان تولیدات فاخر و انتشار گسترده را میدهد، گفت: باید در زیستبوم جدید بازتعریفی از فعالیتها داشته باشیم تا از ظرفیت مجازی و شبکه آموزشی دانشآموز برای توسعه آموزش قرآنی استفاده کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم باید یک بخش اطلاعرسانی داشته باشد تا انتشار مناسب اجتماعی از فعالیتها داشته باشد و انتقال مؤثرتری را انجام دهد.
وزیر آموزشوپرورش بابیان اینکه آموزش در فضای مجازی و شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) بهبود کیفیتها، توسعه عدالت آموزشی و گسترش پوشش اقدامات را به همراه داشته است، گفت: بستر مجازی امکان بسیار بالایی برای توسعه کیفی آموزشهای معلمان میدهد و یکی از اتفاقات مهم در این فضا برقراری عدالت اجتماعی است.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) در کانال قرآن عضو شده است، تصریح کرد: در این کانال درسهای تفسیر را پیگیری میکنم و خوشبختانه افراد زیادی نیز این دروس را مشاهده کردهاند.
وی با اشاره به امکانات شبکه شاد اظهار کرد: در این شبکه امکان ارتباط زنده با حضور تعداد زیادی از افراد وجود دارد و باید بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه فعالیتهای قرآنی بهره گیریم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درخواست اعضای کمیسیون درباره افزایش بودجه فعالیتهای قرآنی، اظهار کرد: تمام تلاش خود را میکنم تا رقم بودجه افزایش پیدا کند و ضروری است در کارگروه مربوط به اجرای سند تحول، مباحث قرآنی اصل قرار داده شود و به برنامههایی اولویت داده شود که برای دستگاه آورده خواهد داشت.
حاجی میرزایی با اشاره به اهداف دورههای تحصیلی، گفت: اهداف دورههای تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و در شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش شده است و در تمام دورههای تحصیلی تربیت در ۶ ساحت تربیتی و ۱۱ حوزه یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.