سمنان- ایرنا- طرح ساماندهی خبرنگاران استان سمنان به عنوان یکی از مطالبه‌های اساسی اصحاب رسانه و هم چنین مسوولان این استان که به علت شیوع کرونا هم چنین تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان مسکوت مانده بود مجددا به ریل پیگیری بازگشت.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روز سه شنبه با اشاره به ساماندهی خبرنگاران به عنوان یکی از برنامه های این اداره کل به رسانه ها اعلام کرد: فراخوان این طرح به زودی با تشکیل کمیته ویژه آن تدوین و منتشر خواهد شد.

ابوالفضل صادقی نژاد گفت: آیین نامه ساماندهی خبرنگاران استان سمنان در نشست های متوالی توسط کارگروه ساماندهی تهیه و تدوین شده است و این ساماندهی نیز بر مبنای این آیین نامه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی ایجاد کمیته ای برای انجام مراحل ساماندهی خبرنگاران افزود: نشست های این کمیته که متشکل از هفت نفر است به دلیل شیوع ویروس کرونا از اسفندماه تاکنون برگزار نشده است و با تدبیر فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان این کمیته بزودی فعال خواهد شد.

صادقی نژاد، تدوین فراخوان خبرنگاران این استان برای ساماندهی را از اولویت های این کمیته بیان کرد و اظهار داشت: به دنبال تدوین فراخوان، مهلتی برای دریافت مدارک تعیین و نسبت به بررسی صلاحیت های حرفه ای، آموزشی، و تحصیلی اقدام خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ساماندهی خبرنگاران خواست مسوولان استانی از این اداره کل است اظهار داشت: کارگروه ساماندهی خبرنگاران نیز با ابلاغ های صادر شده از سوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تشکیل و فعالیت داشت.