به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ «محمود ترفع» با تاکید بر اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت منوط به تامین بودجه و پرداخت منابع مالی مورد نیاز است، افزود: اگر منابع و قطعات تامین شود، آمادگی کامل داریم تا با تمام توان نسبت به بازسازی اتوبوس های فرسوده اقدام کنیم.
وی افزود: بازسازی اتوبوس های مستهلک، یک راهکار موقت برای برون رفت از چالش موجود است و راه حل نهایی برای خروج از این بحران نوسازی ناوگان است.
به گفته وی، بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک، میانگین سن اتوبوس های دیزل ۱۰ سال و اتوبوس های گازسوز ۱۲ سال است.
ترفع ادامه داد: در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران از سن فرسودگی فراتر رفته و ۱۲/۴ سال است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار و ۷۸۶ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۵۸۵ دستگاه یعنی ۶۲ درصد به سن فرسودگی رسیده اند و باید از رده خارج شوند.
وی خاطر نشان کرد: از سال ۸۹ تا کنون، یعنی در ده سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از سوی دولت به پایتخت تحویل نشده است.