خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع روزافزون ویروس کرونا و افزایش اضطراب ناشی از آن، حوزه مشاوره آموزش وپرورش استثنایی استان اقدام به انتشار مطالب آموزشی، آگاهی بخشی وتولید محتوای الکترونیک یک دقیقهای با هدف پیشگیری از اشاعه کرونا در فضای مجازی کرده است.
وی گفت: در اقدامات پیشگیرانه، همواره به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانوادههایشان توصیه شده که بهترین راهحل برای شکست کرونا و ممانعت از شکلگیری زنجیره انتقال این ویروس رعایت نکات بهداشتی، تقویت سلامت عمومی و درخانه ماندن است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: دانشآموزان با نیازهای ویژه در این پویش در واقع هم خود فرهنگ مشارکتجویی را تمرین میکنند و هم از جامعه میخواهند که برای سلامت ماندن جسم و جان خود به اهداف این پویش در تبلیغ و ترویج نکات بهداشتی توجه کنند.
وی با بیان اینکه دراین پویش نحوه شستن دست به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش داده میشود، اظهار داشت: پاسخگویی به پرسشهای اولیا و دانشآموزان در حوزه مشاوره تحصیلی، تربیتی و همچنین پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی شیوع کرونا از جمله اهداف دیگر این پویش در مدارس مجازی است.
رنجبر ارتقای مهارتهای راهنمایی و مشاورهای را بهعنوان یکی از محورهای فعالیت آموزش وپرورش استان اعلام کرد و گفت: مشاور، دانش آموز را در خودشناسی، مسوولیت پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیمگیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش های مطلوب یاری میدهد.
وی با تأکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامههای پرورشی، فرهنگی ومشاورهای در مدارس مجازی یادآور شد: به صورت روزانه وهدفمند محتواهای تربیتی و پیام های مشاورهای برای یک هزار و ۳۷۸ نفر از دانش آموزان با نیاز ویژه دختر وپسر دورههای تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول و دوره دوم از طریق فضای مجازی ویا تماس تلفنی با والدین و دانش آموزان ارسال شده است.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانشآموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.