ارومیه- ایرنا- فرماندار ماکو گفت: هرگونه برگزاری مراسم ترحیم یا عروسی در این شهرستان ممنوع است.

حسین عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بنابر مصوبات آخرین جلسه کمیته ستاد مقابله با بیماری کرونا، هرگونه تجمع در شهرستان ماکو که احتمال شیوع بیماری را افزایش می‌دهد، ممنوع است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت بازگشایی تالارها و قلیان‌سراها گفت: با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در ماکو، هیچگونه تصمیمی مبنی بر بازگشایی تالارها و قلیان سراها اتخاذ نشده و برابر آخرین مصوبات کمیته استانی، این مراکز همچنان تعطیل است.

فرماندار ماکو با تاکید بر اینکه خطر ابتلا به بیماری کرونا باید توسط مردم جدی تلقی شود، اظهار داشت: شهروندان با رعایت فاصله گذاری هوشمند و پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنند. 

عباسی با تاکید بر برخورد جدی با کسانی که با رعایت نکردن قانون جان مردم را به خطر می‌اندازند، افزود: وضعیت حاکم در شهرستان ماکو برای ریسک مساعد نیست و می‌تواند زمینه بحرانی شدن را فراهم کند.

بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان غربی شیوع یافت

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۳۹۲ تن  را در کشورمان گرفته است.  
همچنین تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان هشت میلیون و ۶۰۹  هزار و ۸۳۳ نفر را بیمار کرده و جان ۴۵۶  هزار و ۹۶۸ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.
چهار میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۳ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۸۲ بیمار کرونا و ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.