شهرکرد- ایرنا- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا از خریداری ۲۰ دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده برای امامزادگان شاخص استان خبر داد و گفت: این دستگاهها بزودی در صحن امامزادگان نصب می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خرید هر دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده ۹میلیون ریال از محل درآمد بقاع متبرکه استان هزینه شده است.

به گفته وی، این دستگاه مجهز به تجهیزات نوری و سنسوری است که با یک گالن پر از مواد ضدعفونی، دستان ۱۵ هزار نفر را بدون هیچ گونه تماس و بصورت هوشمند و با پاشش محلول ضدعفونی می‌کند. 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه به ضدعفونی کردن روزانه بقاع متبرکه استان توسط خادمان و متولیان امامزادگان اشاره کرد و گفت: استفاده زائران از ماسک و دستکش ضروری است.

وی، از توزیع ماسک و دستکش توسط خادمان بقاع متبرکه بین زائران خبر داد و گفت: ارائه نکات آموزشی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، نداشتن تماس با ضریح و رعایت اصول بهداشتی در بقاع متبرکه نصب شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون زمینه زیارت مجازی امامزادگان استان از طریق سامانه زیارت مجازی امامزادگان فراهم شده و علاقمندان و زائران با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی امامزادگان سراسر کشور از طریق سایت emamzadegan.ir و با انتخاب چهارمحال و بختیاری از زیارت مجازی بقاع شاخص استان بهره‌مند شوند.

 مهرابی افزود: هم‌اکنون جمع‌آوری نذورات برای بقاع متبرکه به صورت الکترونیکی و همچنین  از طریق اپلیکیشن و با بارکد نیز امکان‌پذیر شده است.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۱۰۱ صحن امامزاده و بقعه وجود دارد.