کرمانشاه- ایرنا- رییس اتاق اصناف استان کرمانشاه تاکید کرد: با تالارها و سالن‌های پذیرایی که اقدام به برگزاری آیین‌های عروسی و پرجمعیت کنند برخورد قضایی خواهد شد.

رضا سلیم ساسانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت تالارها و سالن های پذیرایی همچنان ممنوع است و تاکنون مجوز فعالیت آنها صادر نشده است.
وی افزود: در هفته های گذشته شاهد فعالیت مخفیانه برخی از تالارهای برای برگزاری آیین های عروسی و شادی با حضور جمعیت کثری از مردم‌ هستیم که کار خلاف قانون محسوب می شود.
رییس اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: تیم های گشت با حضور تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف و بازرسی سازمان صمت در استان‌ تشکیل داده ایم‌ تا این تالارهای متخلف شناسایی شوند.
سلیم ساسانی توضیح داد: در صورت شناسایی تالارهای متخلف ضمن پلمب اماکن مربوطه، شخص متخلف نیز به تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی معرفی‌خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای تالارها به واسطه شیوع بیماری کرونا گفت: این امکان وجود دارد که به منظور جلوگیری از خسارت اقتصادی بیشتر به تالارها مجوزهای محدودی برای فعالیت آن‌ها در کرمانشاه صادر شود.
رییس اتاق اصناف کرمانشاه یادآور شد: در صورت موافقت با بازگشایی، سالن های پذیرایی موظف هستند که با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.
سلیم‌ ساسانی ادامه داد: وضعیت کرمانشاه در رابطه با شیوع بیماری کرونا قرمز و بسیار نگران کننده است از این‌رو هرگونه قصور در رابطه با رعایت مسایل بهداشتی پذیرفته شده نیست.
وی افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و بازاریان الزامی است و در صورت قصور برخورد با متخلفان انجام خواهد شد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.
سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: بر اساس معیارهای تشخیصی، در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۲ هزار و ۶۱۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که ۹۸۶ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در شرایط خاص قرار دارند؛ اما همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در صورت رعایت نکردن ممکن است وضعیت استان‌های سفید هم به سمت هشدار برود.