مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز شنبه که مصادف با آخرین روز از فصل بهار است شاهد افزایش دما و کاهش رطوبت هوا در تمام نقاط استان خراسان رضوی هستیم.

آذر رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر امروز با عبور امواج کم تراز در سطح استان خراسان رضوی، شاهد افزایش ابرناکی و وزش باد هستیم.

وی ادامه داد: این روند باعث می‌شود در نواحی غربی و شمال غربی استان، پدیده غالب، گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت پیش بینی شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوا نیز طی امروز و فردا و به خصوص روز یکشنبه همراه با افزایش است به گونه‌ای که بین پنج تا هفت درجه شاهد افزایش دما هستیم.

رضایی پور افزود: پیش بینی می‌شود در نواحی گرمسیر دمای هوا به بیش از  ۳۵ درجه برسد.

وی ادامه داد: طی ۲۴  ساعت گذشته گلمکان با دمای هوای ۱۲ درجه بالای صفر و سبزوار با دمای هوای ۴۰ درجه بالای صفر، به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای شهر مشهد هم در گرمترین ساعات امروز نسبت به روز گذشته با سه درجه افزایش به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.