شهرکرد- ایرنا- مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زندانیان و کارکنان زندان گزارش نشده است.

حمیدرضا حیدری روز شنبه در آستانه هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران ، با اشاره به اینکه سه زندان در شهر بروجن، لردگان و شهرکرد فعال است، افزود:  با دستور مقام قضایی و به منظور کنترل بیماری کرونا ۹۷۰ زندانی در استان در ایام شیوع کرونا به مرخصی رفتند.

وی، به اجرای قوانین و دستورالعمل بهداشتی در زندان، ضدعفونی کردن روزانه زندان‌ها و  کنترل ورود خروج زندانیان اشاره کرد.

به گفته وی، در یکسال گذشته ۳۰ محفل انس با قرآن در زندان‌های استان برگزار و سه هزار و ۷۷۸ زندانی از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: در یکسال گذشته یکهزار و ۴۹۶ زندانی در استان در راستای ایجاد اشتغال از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند و ۸۰۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

وی، از ایجاد اشتغال برای ۴۰۵ زندانی در استان خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی از راه‌های کاهش بازگشت به جرم پس از آزادی از زندان و بازگشت مجدد به زندان است.

حیدری، از کاهش چهار درصدی ورودی به زندان‌های استان در یکسال گذشته خبر داد و گفت: در راستای کاهش آمار زندانیان جرائم کیفری ۶ درصد آمار زندانیان و ۱۱ درصد آمار تحت تعقیب کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: در یکسال گذشته یکهزار و ۹۰ زندانی از رای آزادی مشروط ، عفو و تخفیف مجازات بهره‌مند شدند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال‌ و بختیاری به آزادسازی ۱۱۲ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران و ستاد دیه در سال‌ گذشته در استان اشاره کرد و گفت: ۴۷۰ خانواده زندانی نیازمند نیز در یکسال گذشته از خدمات انجمن حمایت از خانواده زندانیان بهره‌مند شدند.

به گفته وی، بیشترین آمار زندانیان استان در حوزه مواد مخدر، سرقت  و خرید مال غیر، محکومیت مالی هستند.

بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری نیز به ۲۰۸ مورد صدور تعقیب کیفری در استان  و معرفی به دادسرا اشاره کرد و گفت: ۵۴۵ نفر از کارکنان دولت و مدیران نیز به هیات تخلفات اداری و کمیته انضباطی معرفی شدند.

علی احمدی افزود: بیشترین تخلفان تضییع حقوق بیت‌المال با ۵۱ مورد، گزارش خلاف واقع ۱۷ مورد و جعل اسناد و تحصیل مال نامشروع با ۱۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث بازرسی و نظارت بر فعالیت‌ها در سطح استان گفت: در یکسال گذشته ۱۸۲ مورد بازگشت اراضی و وجه، به بیت‌المال در قالب صورتجلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

وی افزود: در یکسال گذشته بر ۱۴۵ میلیارد تومان در قالب معاملات دولتی و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی، به لغو و ابطال ۱۴ مورد معاملات در این مدت در استان اشاره کرد  و گفت: در این مدت ۳۶۹ مورد گزارش تخلف تنظیم شده است.

به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.