بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: قوه قضاییه از ارکان اصلی نظام و محلی برای احساس امنیت کشور و مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در پیامی با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قوه قضاییه با توجه به خاستگاهش، یعنی ارزش ها و قوانین اسلامی، جایگاه بسیار ویژه‌ای را در بین سه قوه تفکیک شده از نظر شرح وظایف و اختیارات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر نقش اساسی قوه قضاییه در تحقق بخشیدن به اهداف عالی این نظام، که حاصل خون صدها هزار شهید است، تاکید کرده اند و بحق قوه قضاییه در این بیش از چهار دهه، روندی را طی کرده است که آرامش بخشی و اطمینان بخشی به مردم روز به روز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر نیز با تغییر نگاه در نظام قضایی کشور و با انتصاب آقای رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه کشور و با توجه به تجربه ایشان در این قوه و نگاه ویژه آن به بحث گسترش عدالت در سطح کشور، شاهد آن هستیم که نگاه و توقع مردم از این بابت که این قوه قرار است به آنها این آرامش را بدهد و هیچ متخلفی در سطح کشور روی آرامش را به خود نخواهد دید، تحقق یافته است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی نگاه قوای مختلف، تعامل برای نظم بخشیدن به امور است و بنده به صراحت می‌توانم بگویم که کلمه تعامل برای خراسان شمالی کم است و بنده به عنوان خدمتگزار مردم و نماینده عالی دولت در استان، می‌توانم بگویم بین دستگاه های اجرایی و قضایی موردی نیست که نیاز به تعامل باشد زیرا که  این دو قوه در استان یکی هستند.

شجاعی اظهار داشت: در واقع بین دستگاه قضایی و اجرایی در خراسان شمالی نگاه واحدی به حاکمیت و پایبندی به ارزش ها برقرار است و بنابراین هیچگاه حس نکردیم در این استان نیاز به برگزاری جلسه ای برای هماهنگی باشد چرا که این هماهنگی در درون ماست و خط ما خط رهبری و مسیر ما،  تحقق برنامه های دولت است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در این استان قوه قضاییه هم به دنبال تحقق برنامه‌های دولت است و نگاه بنده به قوه قضاییه این است که این نهاد باید با حفظ استقلال خود این آرامش را بدهد که به عنوان عدالت گستر در استان است و چون این نگاه واحد وجود دارد قوای سه گانه مجریه، قضاییه، مقننه و روحانیت و نماینده ولی فقیه در استان یکپارچه هستند و به رغم تمامی نداشته ها ما و تمام مردم در استان به واسطه این انسجام بین سه قوه احساس قدرت داریم.

پس از شهادت آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس دیوان عالی کشور و جمعی از یاران انقلاب در هفتم تیرماه ۱۳۶۰، یکم تا هفتم تیرماه، به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شد.