تهران- ایرنا- محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در پی افزایش مبتلایان به کرونا در کرانه باختری مجموعه‌ای از محدودیت‌های جدید را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری وفا، نخست وزیر تشکیلات خودگردان دستوراتی را در راستای اجرای اقدامات سخت‌تر برای مقابله با ویروس کرونا از جمله ۵ روز تعطیلی در شهر الخلیل صادر کرده است.

اشتیه روز گذشته در یک کنفرانس خبری در رام الله گفت که تردد به داخل و خارج از شهر الخلیل به استثنای محموله‌های باری به مدت ۵ روز ممنوع خواهد بود.

وی افزود که فقط داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و کارخانه‌ها مشروط به رعایت اصول بهداشتی اجازه فعالیت کاری را در ظرف ۵ روز محدودیت‌ها دارند.

الخلیل دیروز (شنبه) ۴۸ مورد جدید به کرونا را ثبت کرد و مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ در این شهر را به ۲۵۸ رساند.

اشتیه علاوه بر این، دستور تعطیلی کامل شهر نابلس را که ۲۳ مورد جدید ثبت کرده، ظرف ۴۸ ساعت آینده صادر کرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد که تمام روستاها، اردوگاه‌ها، محله‌ها یا شهرهایی که ویروس کرونا در آن گسترش یافته است و خطری برای تمام جمعیت به حساب می‌آید، به صورت کامل تعطیل خواهند شد.

سیر صعودی شمار مبتلایان به کرونا از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد که ۴۵ مورد جدید در کرانه باختری اعلام گردید. مساجد و کلیساها دوباره در کرانه باختری بسته شدند و از مردم خواسته شده تا فرائض دینی خود را در خانه بجا آورند.

به گزارش خبرگزاری وفا، مجموع شمار افراد مبتلا به این ویروس در کرانه باختری ۶۸۷، نوار غزه ۷۲ و قدس اشغالی ۱۹۵ مورد گزارش شده است و بر اساس اعلام وزیر بهداشت دولت خودگردان فلسطین مجموع افراد مبتلا تحت حاکمیت فلسطینی‌ها ۹۵۴ است که ۳ تن از آنها جان باخته‌اند.