اردبیل _ ایرنا _ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و اشتغال‌زای این استان با پرداخت تسهیلات بانکی بزودی برطرف خواهد شد.

رامین صادقی روز یکشنبه در نشستی با اعضای هیات رییسه اتاق اصناف خلخال افزود: رفع موانع تولید، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید و پایدار با ارائه بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان در سال جهش تولید تضمین کننده توسعه اقتصادی استان اردبیل است.

وی با اشاره به آسیب دیدن بسیاری از واحدهای تولیدی و اشتغال‌زای استان از شیوع بیماری کرونا در کنار فشارهای وارده از جانب تحریم‌های ظالمانه خارجی اظهارداشت: این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی کرده و درصدد رفع آنها است.

وی از جمله اهداف جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را راه‌اندازی طرح‌های جدید ،احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنها ذکر کرد.

او تشریح کرد: برای حل مشکلات مالی واحدهای تولیدی با پرداخت ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مشکل تعدادی از واحدهای راکد و یا نیمه‌فعال استان برطرف شده و زمینه احیا و فعالیت دوباره این واحدها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ۲ واحد تولیدی راکد خلخال از مجموع ۱۱ واحد تعطیل شده این شهرستان فعال شده و به چرخه کار و تولید بازگشتند، افزود: برای راه‌اندازی باقیمانده طرح‌ها و واحدهای راکد و نیمه‌فعال این منطقه با پرداخت تسهیلات بانکی تلاش خواهد شد.

وی گفت: این سازمان علاوه بر کمک به حل مشکل نقدینگی ، سرمایه در گردش و بدهی معوق بانکی، بخشودگی جرایم و تمدید تسهیلات برای تخفیف بدهی در بحش حل مشکل قضایی واحدهای تولیدی استان تلاش می‌کند.

وی اظهارداشت: با حل مشکل قضایی ۶ واحد تولیدی تعطیل شده علاوه بر احیای مجدد این واحدهای تولیدی زمینه اشتغال مجدد ۸۰۰ نفر از بیکارشدگان این واحدها فراهم خواهد شد.