سنندج - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: ۱۱ کارگاه و مرکز برای اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی در استان انتخاب شده است و متقاضیان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

عبدالله گیتی‌منش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سنندج پنج کارگاه‌، بیجار ۲ کارگاه، قروه ۲ و دیواندره و کامیاران هر کدام یک کارگاه برای دوگانه‌‍‌سوز کردن خودروهای عمومی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح براساس مصوبه شورای اقتصاد اجرا می‌شود، اضافه کرد: طرح ذکر شده در فاز اول شامل خودروهای عمومی از جمله تاکسی، ون و وانت‌بارها(پلاک زرد و سفید) است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با بیان اینکه در فاز بعدی این طرح، تاکسی اینترنتی و تاکسی‌های تلفنی نیز از این خدمات برخوردار خواهند شد، افزود: متقاضیان باید وارد سایت gcr.niopdc.ir شده، ثبت نام و اقدام به انتخاب مرکز مورد نظر کنند.

گیتی‌منش با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام براساس نوبت‌ کار دوگانه‌سوز کردن خودروها به صورت رایگان انجام می‌شود، یادآور شد: تاکنون در کشور ۶۰ هزار نفر برای اجرای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی به پیش‌بینی اجرای دوگانه‌سوز کردن رایگان یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: زمان مشخصی برای اتمام این طرح در نظر گرفته نشده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد، بنابراین توصیه می‌شود متقاضیان سریعتر برای اجرای این طرح اقدام کنند. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان بر تلاش برای انتخاب کارگاه در راستای اجرای این طرح در دیگر شهرهای استان تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به بالا بودن قیمت بنزین، رانندگان به سمت استفاده از سی ان جی بروند، چراکه به صرفه و ارزان‌تر است.

۸۰ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در کردستان به مردم خدمات می‌دهند.