ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از رشد ۷۰ درصدی تولید تراکتورسازی ارومیه از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: این رشد قابل  توجه نشانه تبعیت از برنامه جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری است.

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در بازدید از کارخانه تراکتورسازی ارومیه افزود: کیفیت و تنوع محصول و قیمت مناسب در قیاس با نمونه های خارجی از جمله مزیت های تراکتورسازی ارومیه است.

وی اضافه کرد: با توسعه، تجهیز و تخصیص اعتبار لازم می توان بخشی از ادوات مورد نیاز کشور را با همراهی بخش خصوصی تامین کرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تولیدات تراکتورسازی ارومیه در توسعه کشاورزی کشور می تواند نقش مهمی ایفا کند که در این راستا، رفع موانع تولید برای دستیابی به جهش بسیار ضروری است.

شهریاری تاکید کرد: توانایی جوانان ایرانی در قطعه سازی و بومی سازی محصول تراکتور و صادرات این محصول نمونه ای فاخر از توانمندی‌های داخلی است.

وی با اشاره به لزوم حمایت سیستم بانکی در سال جهش تولید گفت: از افزایش تولید تراکتورسازی و نیز دیگر واحدهای تولیدی برای رونق اشتغال حمایت ویژه داریم.

به گزارش ایرنا، تراکتورسازی ارومیه یکی از واحدهای موفق تولیدی در آذربایجان غربی است که با تکیه بر توان جوانان در شهرک صنعتی ارومیه راه اندازی شده است.