خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار داشت: با بهرهگیری از روشهای متنوع ومؤثر آموزشی وایجاد محیطهای یادگیری پویا واستمرار آن در خانه ۸۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در این پویش، جشنواره و مسابقات از شروع فعالیت مدارس مجازی شرکت کردند.
وی پویش دقیقهای برای سلامتی، آگاهی بخشی کرونا، ورزش در خانه، هر دانش آموز با نیاز ویژه یک سفیر سلامت، مسابقات کیمیای هنر و قرآن و عترت و جشنواره مهارتی و بازیهای آموزشی را نمونهای از فعالیتهای برگزار شده در مدارس مجازی اعلام کرد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، یادآور شد: این پویش ها یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است و دانشآموزان با بهرهبرداری از این پویش ها همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.
وی تاکید کرد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به آنها حایز اهمیت است گه در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست بکار شدهاند تا از اتلاف وقت جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
رنجبر گفت: اگر دانشآموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارتهای زندگی و حرفهای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانوادههای آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانوادههای دارای دانش آموز با نیازهای ویژه کمک میشود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.
وی اضافه کرد: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانشآموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندیهای آنان نکات آموزشی لازم در مدارس مجازی ارائه میشود.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانشآموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.