سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون، تعداد واحدهای صنعتی این استان که براساس مصوبه شورای اقتصاد از نعمت گازطبیعی بهره‌مند شدند، ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

احمد فعله‌گری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد واحدهای صنعتی بهره‌مند از گاز طبیعی در کردستان ۲۱۲ مورد بود که اکنون این تعداد به ۵۴۰ واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی استان در قالب مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود، افزود: یارانه گازرسانی به هر واحد تولیدی در استان تا سقف ۶ میلیارد ریال است و هزینه‌ای بر صاحبان این واحدها تحمیل نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد تولیدی در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ۱۶ واحد صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه تاکنون گاز طبیعی جایگزین ۳۷ میلیون لیتر سوخت مایع در استان شده است، اضافه کرد: از لحاظ تعداد، ۵۲ درصد واحدهای صنعتی و در بحث مصرف نیز ۷۷ درصد این واحدها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی گفت: تاکنون جدا از مصوبه شورای اقتصاد و در مجموع ۲ هزار و ۳۸۶ واحد تولیدی جز و عمده در استان از گاز بهره‌مند شده که ۲۱۱ مورد آن مربوط به سال گذشته است.

‌در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی،  ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۹ روستا است.