مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: ماموران این سازمان ۲ حلقه مار سمی را در محوطه مرکز معاینه فنی خودرو زنده‌گیری کردند.

رحمان احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت گزارش یکی از شهروندان مبنی بر مشاهده مار در داخل محوطه مرکز معاینه فنی این شهر، عوامل آتش‌نشانی برای بررسی موضوع به محل موردنظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: این مارهای سمی و بزرگ که در حیاط مرکز معاینه فنی در حال پرسه زدن بودند با استفاده تجهیزات مخصوص مارگیری، قبل از آنکه به کسی آسیب بزند به دام افتادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد با بیان اینکه این مارها در محل مناسب و در طبیعت رهاسازی شدند، اضافه کرد: امسال این دهمین حلقه مار سمی است که در داخل مکان‌های عمومی زنده‌گیری و در دامن طبیعت رهاسازی می‌شود.

احمدی، ضمن هشدار به شهروندان نسبت به افزایش تعداد مارهای سمی در منطقه، ادامه داد: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب‌وهوایی، ورود حیوانات موذی و به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب‌زدن به آن خودداری کرده و با دقت این حیوان را تعقیب و پس از شناسایی محل دقیق اختفای آن، آتش‌نشانی را برای به دام انداختن آن مطلع سازند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.