عبدالرسول عمادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مخاطراتی که ویروس کرونا برای جامعه و به ویژه دانشآموزان و معلمان به بار آورده، فرایند تعلیم و تربیت باید تلفیقی از آموزشهای حقیقی و مجازی( حضوری و غیرحضوری) باشد.
وی اضافه کرد: براساس الزامات سند تحول بنیادین، نیاز به آموزش های غیرحضوری داشتیم که کرونا به طور ناخواسته شرایط آنرا فراهم کرد بنابراین باید از این فرصت برای توسعه و پیشرفت آموزش در فضای مجازی بهره مند شویم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تهیه و تدوین شبکه اختصاصی ویژه نظام تعلیم و تربیت کار بزرگی بود که وزارتخانه به آن ورود کرد، اگرچه دانشآموزان به اصطلاح در فضای مجازی حضور داشتند اما اپلیکیشن اختصاصی شاد هم ایمن و هم قابل کنترل است و با دیگر برنامه های اجتماعی تفاوت های ویژه دارد که مهم ترین آن جنبه صرفا آموزشی این برنامه است.
وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از نیمه شهریور آغاز می شود، گفت: هنوز وضعیت چگونگی حضور دانشآموزان در مدارس مشخص نیست و در حال بررسی سناریوها هستیم که در ایام نزدیک به بازگشایی مدارس اطلاعرسانی خواهد شد.
عمادی اظهار داشت: ظرفیتهای قابل توجهی طی چهار ماه اخیر در فضای مجازی ایجاد شده و همکاران ما در سراسر کشور توانمندی خود را در زمینه تولید محتوا و ارائه آموزش به صورت غیر حضوری به خوبی نشان دادند و امیدواریم که مطابق با برنامه های تصویب شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، از ۱۵ شهریور ماه شاهد بازگشایی مدارس در استان ها و مناطق سفید باشیم و برای مناطق قرمز یا وضعیت هشدار هرکدام به اقتضای خود برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیشنهاد آموزش و پرورش این بود که با توجه به اینکه پیشبینی میشود سال تحصیلی آینده آموزش حضوری را بهطور کامل یعنی ۹ ماه نداشته باشیم سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز شود.
عمادی افزود: مدیران ما در استانها تلاش دارند که متناسب با شرایط استانی و منطقه خودشان برنامه ریزی کنند یعنی به این مسئله به طور منطقهای و شهرستانی هم نگاه خواهد شد چرا که ممکن است در یک استان برخی مناطق بیشتر آلوده به ویروس باشند که باید تمهیدات ویژه برای آن مناطق صورت بگیرد.