شیراز-ایرنا-شهردار شیراز گفت: سامانه تلفنی ستاد خبری شهرداری این شهر با شماره ۳۲۹۰ با هدف تحقق شهروند مطالبه گر، شهرداری شفاف و نظارت بر این مجموعه راه‌اندازی شد.

حیدر اسکندرپور چهارشنبه در این باره گفت: سامانه ستاد خبری با هدف ارتقای فرهنگ مسئولیت پذیری و پاسخگویی مدیران و کارمندان،افزایش شفافیت، مردم سالاری دینی، تحقق سلامت اداری و مبارزه با فساد از طریق نظارت مردمی راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم شهروندان در سامانه ستاد خبری افزود: با همکاری و ارتباط مستمر شهروندان از این پس شاهد تحول اساسی در کاهش تخلفات اداری، ارتقای سیستم نظارت و پاسخگویی به طور سریع، صحیح و شفاف هستیم‌.

شهردار شیراز با بیان اینکه کارمندان نیز می توانند در ارتقای نظام سلامت اداری مشارکت کنند، اضافه کرد: شرکت در این طرح به مدیران در مسیر دستیابی به مجموعه ای سالم  و عاری از هر گونه فساد کمک می کند.

سرپرست اداره کل حراست شهرداری شیراز نیز گفت: سامانه ۳۲۹۰ آماده دریافت گزارش ها در زمینه موارد مرتبط با مجموعه حراست شهرداری است.

مهدی حسینی خواه اعلام کرد: شهروندان می توانند از طریق تماس تلفنی با اپراتور در ساعات اداری، ارسال گزارش صوتی در ساعات غیر اداری، پست الکترونیک hrst@shiraz.ir  و نمابر۳۲۲۲۸۷۶۴ گزارش ها و مستندات خود را بدون نیاز به معرفی یا حضور فیزیکی ارسال کنند.

وی اضافه کرد: اداره کل حراست شهرداری شیراز با هدف ارتقای نظام سلامت اداری، مقابله با فساد، صیانت از حقوق شهروندی، شفاف سازی، تکریم ارباب رجوع و پاسخ به انتظارات و مطالبات مردمی اقدام به ارتقای ستاد خبری ۳۲۹۰ به سامانه خبری و افزایش راه های ارتباطی با سامانه مذکور کرده است.