ساری - ایرنا - پروژه پل تا پل که پس از یک دهه وقفه در اجرا بار دیگر از سوی شهرداری ساری آغاز شده است ، به اعتقاد کارشناسان می‌تواند تکمیل کننده کمربند گردشگری مرکز مازندران بویژه به عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برنامه " ساری پایتخت گردشگری اکو ۲۰۲۲ " باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهر ساری مرکز استان مازندران با وجود این که شهری ساحلی است ، اما اغلب تا پیش از این شهری عبوری برای گردشگران محسوب می‌شد و کمتر مسافری شب را در ساری می‌گذراند ، اما در سال‌های اخیر از این وضعیت خارج شده و شب‌مانی گردشگران را در این شهر شاهد هستیم.
پروژه پل تا پل شهرستان ساری شاید بتواند در آینده مسیر گردشگری دیگری برای مرکز استان بگشاید و کمربند گردشگری ساری را تکمیل کند. این پروژه که از پل کابلی در شرق رودخانه تجن ، مسیری را در غرب رودخانه تجن به پل زغالچال وصل خواهد کرد ، از ۱۰ سال پیش راکد ماند.

این پروژه از پیمانکار خلع ید شد و شهرداری ساری با استفاده از توان داخلی سازمان عمران ، از سال گذشته اجرای آن را شروع کرد.
در دوره شهردار قبلی اگر چه برای اجرای این پروژه ، تابلوی روزشمار در بلوار منتهی به پروژه پل تا پل نصب شده بود و روزهای باقی مانده برای افتتاح پروژه را نشان می‌داد ، اما آن تابلو روزشمار مدتی بعد از کار افتاد و پروژه هم هیچوقت به سرانجام نرسید.

بر اساس گزارش مسئولان شهرداری ، تا سال ۹۴ تنها ۲۰۰ متر از این مسیر از ابتدای شروع به کار پروژه، تملک شده بود.

فاز دوم بوستان ملل هم در نزدیکی این پروژه قرار دارد و با به ثمر رسیدن این ۲ پروژه نقطه‌های امید گردشگری ساری پررنگ‌تر خواهد شد.

معاون عمرانی شهردار ساری روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از پروژه پل تا پل گفت : پروژه پل تا پل‌ سال‌های متمادی متوقف بود و با پیگیری شهردار فعلی از دی ماه سال ۹۸ به شکل جدی با استفاده از توان داخلی شهرداری  ساری دوباره شروع به کار شد.
کریمی افزود : مسیر پل کابلی تا پل زغالچال دارای ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول و ۲۶.۵متر عرض است.
وی با اشاره به اینکه برآورد اولیه برای احداث این پروژه ۲۵ میلیارد تومان بود، اظهار کرد : اکنون با دیگر هزینه‌ها، مبلغ احداث این پروژه به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.
کریمی با اظهار این که مشکل اصلی پروژه، تملکات و تاسیسات در مسیر است‌، گفت : ۶۰ درصد تملکات انجام و آزادسازی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخشی از مسیر در گذشته با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان آزاد شده بود ، افزود : مسیر باقی مانده برای آزادسازی نیازمند ۷۲ میلیارد تومان اعتبار است.

معاون عمرانی شهردار ساری گفت : این ‌پروژه، پل کابلی شهید رنجبر را به پل زغالچال وصل می‌کند که بخشی از ترافیک بلوار امام رضا (ع) را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری ساری هم در این بازدید برای خبرنگاران توضیح داد : در گذشته تمرکزی بر اجرای این پروژه نبوده در حالی که می‌توانست کاربری فرهنگی، تجاری و گردشگری داشته باشد.
مرتضی بربسته با اشاره به روند مناسب اجرای پروژه پل تا پل در شروع دوباره افزود : در این پروژه ۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده که از توان سازمان عمران شهرداری ساری استفاده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال جهش تولید، شهرداری ساری امسال از نظر تولید موزاییک خودکفا شد و موزاییک‌های مصرفی در پروژه‌های شهری از سوی سازمان عمران شهرداری ساری تولید می‌شود، گفت: در همین راستا بتن آر سی سی را هم در چند روز آینده تولید می‌کنیم.