به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر اظهار داشت: خیرین مدرسهساز افرادی هستندکه در افزایش دانایی جامعه مشارکت داشته و در آموزش و آگاهیبخشی جامعه نقشآفرینی میکنند.
وی افزود: برای توسعه مشارکت گسترده خیرین و ایجاد تغییرات محسوس در جریان ساخت و ساز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، بسته تحولی توسعه مشارکتهای مردمی با تدوین طرح «آجر به آجر» در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته است.
رخشانی مهر مستندسازی و نگارش زندگینامه خیرین و نیکوکاران تاثیرگذار در جامعه برای معرفی به آیندگان و الگو قرار دادن آن برای نسل آیندهساز را مورد توجه قرار داد و گفت: بنابراین در مجموعه سازمان نوسازی مدارس کشور بر آن شدیم تا علاوه بر شناسایی این افراد، نسبت به تهیه زندگینامه آنها اقدام کنیم و این موضوع را نه تنها در تهران بلکه در استانهای مختلف در دست اجرا داریم، بر همین اساس هم تا کنون کتاب زندگینامه چندین خیّر گرانقدر ملی را به رشته تحریر درآوردیم که کتاب گیتینژاد هم از جمله آن بود.
وی اضافه کرد: موسسه مردم نهاد گیتینژاد هم با هدف کمک به رفع دغدغهها و محرومیتهای آموزشی دانشآموزان سراسر کشور از حدود ۱۵ سال پیش فعالیت خود را آغازکرد و توانسته است خدمات شایان توجهی را برای توسعه عدالت آموزشی ارائه کند به نحوی که امروزه به عنوان یک موسسه خیریه شناخته شده مستقل و مردمی در سطح کشور مطرح است.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: ساخت ۳۷۰ مدرسه، حمایت تحصیلی از ۴ هزار دانشآموز و اهدای ۳ هزار جلد کتاب برای دانشآموزان کشور و تأمین ۳ هزار رایانه از جمله اقدامات ماندگاری است که توسط خیرین حامی این مجموعه صورت گرفته است، در واقع این موسسه که امروز همپای دیگر خیرین به میدان توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی قدم گذاشته است، مجموعهای خیّری است که نه صرفاً به عنوان یک مجموعه خیّری بلکه به عنوان یک مجموعه خیّرساز فعالیت دارد و بسیاری از دانش آموزان و اولیای آنان مدیرعامل آن را همراهی می کنند.