تهران- ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۲۰۰ طلبه خانم و آقا، تدفین شرعی اموات کرونایی را برعهده دارند.

حجت الاسلام علی‌اصغر سهرابی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با شیوع ویروس کرونا در جامعه، سازمان تبلیغات اسلامی نیز به عنوان جزئی از پیکره بزرگ جامعه اسلامی و مردمی که احساس وظیفه کردند وارد میدان شد تا خدمات خود را ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این که سازمان تبلیغات اسلامی، متولی اصلی هیأت‌های مذهبی و مؤسسات قرآنی است، تلاش کرد تا با پشتیبانی این گروه‌ها، جامعه را از معنویت بی‌بهره نکرده و در شرایط قرنطینه نیز جامعه اسلامی از معنویت برخوردار شود.

سهرابی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تغسیل و تدفین شرعی اموات ناشی از کرونا نیز وارد میدان شد و با هماهنگی سازمان بهشت زهرا و برگزاری جلسات تخصصی با سازمان بازرسی کل کشور، شرایط تغسیل اموات که در ابتدا با نگرانی‌هایی همراه بود را فراهم کرد.

وی افزود: در استان تهران حدود ۲۰۰ طلبه تغسیل و تدفین اموات وارد میدان شدند و در برخی از شهرستان‌های از جمله دیار ۱۵ خرداد شامل ورامین، پیشوا وقرچک، شهریار، ملارد و شهر قدس، محوریت امر را بر عهده داشته و در سایر شهرستان‌ها با همکاری سازمان‌های آرامستان، فرمانداری‌ها و دفاتر ائمه جمعه، نسبت به دفن شرعی اموات اقدام کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: در هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا و فوت تعداد زیادی از مردم، طلاب با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از تجهیزات سه شیف کار کردند و به عنوان خط‌ شکن، نگرانی خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده بودند از نظر دفن شرعی اموات برطرف کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با ورود طلاب به امر تدفین شرعی اموات، کارکنان سازمان بهشت زهرا را نیز وارد میدان شدند و امروز که از تعداد اموات کاسته شده، طلاب از این میدان خارج شده و کار تدفین اموات توسط پرسنل سازمان‌های آرامستان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به همراهی وزارت بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هیچ یک از طلابی که  این کارخداپسندانه را انجام دادند، به کرونا مبتلا نشدند.

سهرابی اظهار کرد: بر اساس برآورد سازمان تبلیغات اسلامی، بیش از هزار طلبه در سراسر کشور وظیفه تدفین شرعی اموات کرونایی را بر عهده دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنج‌شنبه در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز پنجم تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۳۰۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.