ارومیه- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: شرکت "صنایع هواپایه گستره طوبی" مستقر در پارک علم و فناوری این استان توانسته پهپاد نقشه برداری پیشرفته را تولید و روانه بازار هدف کند و آذربایجان‌غربی را در زمره تولیدگنندگان پهپاد قرار دهد.

علی‌محمد نیکبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوربین خاصی بر روی این پهباد نصب است که توانایی اسکن تصاویر کل منطقه را به آن می دهد.

وی ادامه داد: شرکت صنایع هواپایه گستره طوبی موفق به اخذ مجوز دانش بنیان نوپا تولیدی نوع یک از طرف کارگروه تشخیص و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان شده تا در حوزه فناوری  ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته فعال بوده و در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اقدام به تولید محصول کند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بیان کرد: شرکت صنایع هواپایه گستره طوبی توانسته با تولید این محصول فناوری برای هشت نفر از جوانان فعال این حوزه اشتغال‌زایی کند.

وی اظهار داشت: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

وی گفت: اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با توجه به تولیدات شرکت‌های فعال، توجه به نیازهای استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

به تازگی شرکت‌های دانش بنیان نوپا به ۲ دسته نوع یک و نوع ۲ تقسیم شده‌اند، در گذشته این شرکت‌ها به شرکت‌هایی گفته می‌شود که تازه تاسیس بوده و کمتر از سه سال از تاسیس آن ها گذشته باشد.

این شرکت‌ها اظهار نامه مالیاتی ندارند و یا درآمد آن‌ها در اظهار نامه مالیاتی صفر است؛ شرکت‌های نوپا اغلب متشکل از سه الی چهار نفر پرسنل هستند که به صورت پاره وقت در این شرکت‌ها فعالیت می‌نمایند.