خلیل رنجبر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، افزود: فرآیند تربیت، همیشگی است و فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.
وی اظهار داشت: در این راستا بیش از ۱۵ هزار ساعت آموزش در فضای مجازی برای دانش آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر دوره آمادگی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به منظور گسترش عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر آموزشی از طریق مدارس مجازی ارائه شده است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، یادآور شد: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است و دانشآموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.
وی اضافه کرد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس های مجازی، توجه به کیفیت مطالب ارایه شده حایز اهمیت است که در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری وفرایند تعلیم وتربیت ادامه یابد.
رنجبر گفت: اگر دانشآموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارتهای زندگی وحرفهای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانوادههای آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانوادههای این دانش آموزان کمک میشود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.
وی تاکید کرد: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها وتوانمندیهای آنان نکات آموزشی لازم در مدارس مجازی به آنان ارائه میشود.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانشآموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.