سیدرضا موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت دستگاههای اجرایی استان در حوزه خدمات الکترونیک گفت: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک و ضرورت الکترونیکی شدن خدمات دستگاه های اجرایی، روند فعالیت دستگاههای استان در این راستا مورد ارزیابی قرار گرفتهاست.
وی ادامه داد: با ارزیابیهای انجام شده، میزان خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط دستگاههای اجرایی قم در مدت چهار ماه از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه ۹۸ تا پایان خرداد ماه ۹۹، ۲۵ درصد رشد داشته است.
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم با اشاره به تکلیف قانونی دستگاههای مختلف برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تمام دستگاههای اجرایی ملزم به اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند.
موسوی با بیان اینکه کرونا اهمیت تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را به همه گوشزد کرد، افزود: ارزیابی های انجام شده نشان میدهد که اکثر دستگاههای اجرایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدهاند.
وی گفت: از ابتدای آبان ماه ۹۸ تا پایان خردادماه ۹۹، بیش از ۷.۲ میلیون تراکنش خدمات در ۴۰ دستگاه اجرایی استان ثبت شدهاست که این میزان از اسفندماه ۹۸ تا پایان خرداد ماه ۹۹ با وجود تعطیلیهای ناشی از تعطیلات نوروز و کرونا نسبت به ۴ ماه قبل از شیوع کرونا ۶ درصد رشد نشان میدهد.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم، شبکه ملی اطلاعات را زیرساخت امن و پایدار ملی دانست و افزود: با شیوع کرونا ۷۴ خدمت جدید توسط وبسایتهای دستگاههای اجرایی، ۴۸ خدمت در شبکه تلفن همراه و ۲ خدمت جدید نیز در دفاتر پیشخوان فعال شد.
موسوی با اشاره به اینکه قم از جمله استانهای پیشرو در توسعه زیرساختهای ارتباطی است، اظهار داشت: این زیرساختهای مناسب موجب شده تا امکان توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق دولت الکترونیک در این استان فراهم باشد.