پیروز حناچی روز یکشنبه در حاشیه دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در قانون مترو آمده که تامین زیرساخت و هزینهها برعهده دولت است اما بعد از آن به مرور پرداخت این هزینهها تقسیم شد.
وی به حضورش در جلسه هیات دولت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم به مسئولان بقبولانیم که موضوع مترو حاکمیتی است و دیدید که در سال گذشته رییس جمهور بارها از مترو بازدید کرد هرچند که الان شرایط اقتصادی کشور عادی نیست، اما باید همهجانبه از این موضوع حمایت کرد.
وی با بیان اینکه احداث یک خط مترو ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که با بودجه شهرداری همخوانی ندارد، گفت: ما تا افتتاح ایستگاه امام حسین (ع) پیش رفتیم و مابقی ایستگاههای ما نیز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به ۲ دلیل نتوانستیم مابقی ایستگاهها را افتتاح کنیم.
شهردار تهران ادامه داد: دلیل اول عدم پرداخت بهای اوراق مشارکت توسط بانک آینده بود و دلیل دیگر تحریمها است که ما را در تامین تجهیزات با مشکل مواجه کرد.
کاهش ۸۰۰ هزار سفر روزانه توسط مترو تهران
حناچی همچنین به سخنان استاندار تهران مبنی بر عدم رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در اتوبوس و مترو واکنش نشان داد و گفت: من با ادب صحبت میکنم و وضعیت مترو و اتوبوس از نظر مسافر کمتر شده است.
وی ادامه داد: روزانه در مترو یک میلیون و ۸۰۰ هزار سفر را پوشش میدادیم اما حالا این عدد به حدود یک میلیون رسیده و با اجباری شدن ماسک در مترو که در راستای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی بود توانستیم تا حدودی این فاصله را رعایت کنیم.
حناچی افزود: در حال حاضر در مترو بیش از ۹۵ درصد ماسک زدن را رعایت میکنند اما در مورد مابقی افراد ما امکان برخورد قهری نداریم چراکه پلیس نیستیم اما اگر ستاد مقابله با کرونا تشخیص دهد باید وارد عمل شویم.
شهردار تهران تاکید کرد: ما حتی در زمانی که مترو با سه درصد ظرفیت کار میکرد آن را تعطیل نکردیم اما در اتوبوس موضوع متفاوت و شرایط آن سختتر است اما سعی میکنیم این مساله را نیز کنترل کنیم.
به گزارش ایرنا، شهردار تهران که برای حضور در مجمع سالیانه اتوبوسرانی در صحن حضور یافته بود به دلیل یک جلسه دیگر صحن را ترک کرد.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم از وی خواست که به دلیل زمان بر بودن برگزاری مجمع این مجمع به زمان دیگری موکول شود.