پکن- ایرنا- دانشجویان و کارکنان بیش از ۱۰۰ دانشگاه و مراکز آموزشی عالی در پایتخت چین، برای آنچه پیشگیری از شیوع کرونا در پایتخت خوانده شده است، آزمایش کرونا دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین، شمار کسانی که تاکنون در پایتخت چین اقدام به آزمایش کرونا کرده اند به ۷ میلیون نفر رسیده است.

از روز یکشنبه صف های طویلی در اقصی نقاط شهر پکن شکل گرفته است و همزمان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان و کارکنان مراکز آموزشی برای آزمایش کرونا به سایت های تست گیری مراجعه کرده اند.

شیوع دوباره کرونا در شهر پکن که بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد از روز ۲۲ خرداد و از بازار بزرگ "شین فادی" در جنوب این شهر و مرکز فروش محصولات غذایی،  گوشت،  ماهی و سبزیجات شروع شد.

قرار است بر اساس آنچه تلویزیون محلی پکن گزارش کرده است در مرحله بعدی و در روزهای آینده ۳ میلیون نفر دیگر از کسانی که در مکان های مرتبط با آموزش و پرورش کار می کنند، آزمایش کرونا بدهند.

در سه هفته گذشته روزانه بیش از ۱۰ نفر در شهر پکن به کرونا مبتلا شده اند و شمار مبتلایان بیش از ۲۹۰ نفر اعلام شده است.  

مقام های شهر به مردم،  همه سازمان ها و شرکت ها هشدار داده اند به هیچ وجه نباید سطح هوشیاری را کاهش داده و نسبت به پروتکل های بهداشتی بی اعتنایی کند.

روزهای هفتم و هشتم ماه جولای/ ۱۷ و ۱۸ تیر/  قرار است آزمون بزرگ کنکور سراسری در شهر پکن برگزار شود برای همین مراکز بهداشتی درصدد هستند حتی الامکان همه افراد دست اندرکار در امر آموزش و پرورش،  دانشجویان و دانش آموزان را تحت آزمایش کرونا قرار دهند.

قرار است کسانی که در این آزمون سراسری شرکت می کنند در فاصله ای دستکم ۸۰ سانت تا یک متر از یکدیگر قرار گیرند تا خطر ابتلای احتمالی به ویروس کرونا به حداقل برسد.