همدان- ایرنا - معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان گفت: ۶۳ باب مدرسه با ۳۵۰ کلاس درس تاکنون توسط بنیاد برکت در این استان احداث شده است.

علی چهاردولی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این مدارس بیشتر در مناطق کم برخوردار و محروم استان احداث و برای ساخت و تکمیل آن بیش از  ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ، ساخت و تکمیل ۲۲ مسجد توسط بنیاد برکت در مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفت که هم اینک این طرح ها با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان اظهار داشت: این مجموعه علاوه بر زدودن محرومیت در بخش آموزشی در حوزه بهداشت و درمان نیز فعالیت هایی داشته است که نمونه بارز آن هزینه کرد هفت میلیارد و ۴۰۰ میلبیون تومان برای تکمیل بیمارستان برکت آیت الله بهاری در شهرستان بهار است.

چهاردولی ادامه داد: برخی از مناطق این استان نیازمند کتابخانه بودند که در این راستا ۲ کتابخانه در منطقه ماماهان شهرستان فامنین و شهر مریانج با هزینه کرد ۸۰ میلیون تومان از سوی بنیاد برکت ساخته شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: بنیاد برکت در راستای حمایت از طرح های اقتصادی بنگاه محور با اولویت ایجاد فرصت های شغلی در مناطق محروم از ۶ طرح اقتصادی با پرداخت ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال حمایت کرده است.

چهاردولی گفت: ساخت و تکمیل ۱۷ باب مسکن برای محرومان با اعتبار یک میلیارد  و ۱۰۰ میلیون ریال و توزیع ۶ هزار بسته نوشت افزار در قالب طرح «مشق احسان» از دیگر خدمات ارزشمند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.