بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۶ پرونده قاچاق سوخت در سه ماه نخست امسال به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد کاهش داشته است.

محمدحسین اشرفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه زمانی ۱۵۲ پرونده مختومه شد همچنین ۱۴۸ پرونده به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۸۸۹ هزار ریال جزای نقدی محکوم و ۲ پرونده نیز برائت یافتند.

وی بیان کرد: این در حالیست که در سه ماه نخست پارسال ۵۶۸ پرونده قاچاق سوخت وارد شعب شد که ۴۸۵ پرونده مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: همچنین ۴۶۹ پرونده به پرداخت ۴۳ میلیارد و  ۹۷۱ میلیون و ۸۵۷ هزار ریال در حق دولت محکوم و ۱۳ پرونده نیز برائت شد.

وی عنوان کرد: سال قبل در مجموع ۲ هزار و ۴۲۶ پرونده قاچاق سوخت وارده به شعب تعزیرات حکومتی داشتیم که ۲ هزار و ۵۰۶ پرونده مختومه اعلام شد.

اشرفی افزود: همچنین ۲ هزار و ۴۳۰ پرونده قاچاق سوخت سال قبل به پرداخت  ۳۱۶ میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۵۶۹ هزار جزای نقدی محکوم شدند و ۵۲ پرونده برائت یافت.

وی بیان کرد: از مجموع پرونده‌های قاچاق سوخت ۲ هزار و ۵۶ پرونده مربوط به سوخت گازوئیل، ۳۲۹ پرونده نفت سفید، ۴۶ پرونده بنزین و مابقی نفت کوره و قیر بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی گفت: در سه ماهه نخست امسال، در بخش قاچاق کالا و ارز ۳۲۸ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد که از این تعداد ۳۰۲ پرونده مختومه شده است.

وی درصد پرونده‌های مختومه به وارده در این بخش را ۹۲ درصد دانست و افزود: محکومین پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به ۴۰ میلیارد و ۹۷ میلیون و ۹۹ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اشرفی بیان کرد: همچنین در بخش کالا و خدمات امسال ۴۰۱ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی و ۳۹۱ پرونده مختومه شد و محکومین به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۴۲۲ هزار ریال محکوم شدند.

وی گفت: در حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز سه ماه نخست امسال ۹۰ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد که ۹۶ پرونده مختومه شده است و محکومین به پرداخت ۲۱۹ میلیون و ۳۲۵ هزار ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات به ترتیب درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه ندادن فاکتور خرید، در حوزه بهداشت و درمان رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و مقررات بهداشت محیط و تهیه و تدارک دارو توسط داروخانه‌ها از محل غیر از شبکه‌های توزیع تعیین شده از سوی وزارت بهداشت بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز خرید، فروش و حمل و نگهدای قاچاق کالا، ورود و خروج کالا از مسیر غیرمجاز و بدون تشریفات گمرکی و نگهدای و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

اشرفی گفت: سه ماه نخست امسال ۵۸۰ مورد بازرسی توسط ۱۲۵ اکیپ سیار و گشت مشترک از واحد صنفی و غیرصنفی سطح استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت به ۲۵۱ واحد تذکر داده شد و برای ۱۰۷ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل شده است.