بندرعباس-ایرنا- سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: امسال در صورت تامین اعتبار هزار کیلومتر از سیم‌های برق استان به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

علیرضا رنجبر روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: کابل‌های خودنگهدار از نوع آلومینیومی روکش دار هستند که علاوه بر کاهش هزینه نسبت به سیم‌های مسی، ماندگاری شبکه را افزایش می‌دهند.
وی ادامه داد: این طرح نخست در مناطق ساحلی هرمزگان بخاطر رطوبت بالا اجرا می‌شود و در ادامه سایر نقاط استان را در برمیگیرد.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت:اجرای این طرح در ۲ بخش توسعه و اصلاح و بهینه سازی انجام می‌شود که در بخش توسعه ۴۰۰ کیلومتر شبکه در برنامه احداث قرار دارد. 
رنجبر خاطرنشان کرد: در بخش اصلاح و بهینه سازی شبکه نیز  امسال۴۱۱ کیلومتر شبکه در محدوده شهرها و ۱۱۰ کیلومتر شبکه در روستاها مورد اصلاح قرار می‌گیرد
وی گفت: برای نوسازی تاسیسات برق رسانی هفت هزارو ۹۰۰ پایه فشارضعیف و حدود ۹۰ دستگاه پست توزیع نیز اصلاح و نوسازی می‌شود.
این مسوول برق در هرمزگان یادآورشد: شبکه برق رسانی در این استان باتوجه به شرایط اقلیمی و فرسودگی سریع تاسیسات و شبکه‌ها، لزوم اجرای این طرح را دوچندان کرده است. 

نصب ۵۲۰۰ دستگاه چراغ روشنایی در معابر هرمزگان
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در بخش روشنایی معابر نیز پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه چراغ روشنایی و هزار پایه روشنایی در معابر و محلات شهرهای استان نصب می‌شود. 
رنجبر یادآورشد: علاوه بر این در اصلاح و بهینه سازی نیز ۶۲ کیلومتر شبکه روشنایی معابر با یکهزارو ۲۹۱ پایه و پنج هزار چراغ اصلاح و نوسازی می‌شود.
وی ادامه داد: امسال ۶۳ کیلومتر شبکه روشنایی معابر در برنامه توسعه و بهینه سازی قرار دارد که با اجرای آن ضریب روشنایی معابر افزایش قابل توجهی می‌یابد.
این مسوول توزیع برق در هرمزگان تصریح کرد: با توجه به توسعه شهرها و روستاهای استان، برای افزایش طول عمر شبکه‌های روشنایی از تکنولوژی‌های نوین در توسعه و بهینه سازی استفاده می‌شود.
واگذاری ۲۰ هزار انشعاب چدید برق به مشترکان هرمزگان
سرپرست شبکه توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: همچنین امسال واگذاری ۲۰ هزار انشعاب جدید برای مشترکان در استان هدف گذاری شده است.
رنجبر افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم، این امکان وجود دارد که متقاضیان در کوتاه ترین زمان انشعاب خود را دریافت نمایند.
آغاز عملیات تامین برق جزیره فارور از طریق مولدهای دیزلی
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان همچنین به تامین برق جزیره فارور اشاره کرد و اظهارداشت: عملیات تامین برق این جزیره از طریق مولدهای دیزلی آغاز شده که امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی بیان داشت: با تامین برق این جزیره ضریب پایداری شبکه توزیع منطقه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. 
وی همچنین از تامین برق و روشنایی سه سایت گردشگری جزیره لارک خبر داد و افزود: عملیات برق رسانی به این مجموعه از سال گذشته آغاز شده  که در سالجاری به پایان می‌رسد.
 درحال حاضر ۷۰۸ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان استفاده می‌کنند که ۸۲ درصد آن را مشترکان خانگی شامل می‌شود.

برچسب‌ها