بندرعباس- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: خیران در سه‌ماهه نخست امسال مبلغ ۱۳۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از طریق همکاری با مراکز نیکوکاری به خانواده‌های نیازمند استان کمک کردند.

سیاوش عامری عصر سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این میزان مشارکت مردمی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.
وی بیان داشت: از مجموع کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده مبلغ ۱۹ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال به‌صورت نقدی و ۱۱۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال نیز غیرنقدی (کالا) بوده است.
معاون کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: تمامی کمک‌های پرداختی خیران به مراکز نیکوکاری توسط خود مردم به‌عنوان افراد معتمد محله جمع‌آوری و بین نیازمندان همان منطقه با حفظ عزت‌نفس و کرامت آن‌ها توزیع می‌شود.
عامری ابرازداشت: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های مردمی، شناسایی نیازمندان واقعی، شناسایی خیران و پایداری مشارکت آن‌ها، شفاف‌سازی و افزایش اعتماد عمومی ازجمله اهداف و دستاوردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در هرمزگان است.
هم‌اکنون ۹۸ مرکز نیکوکاری در سطح استان هرمزگان فعال هستند که ضمن شناسایی نیازمندان واقعی به‌عنوان پل ارتباطی بین نیازمندان و خیران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.
مراکز نیکوکاری باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری و با حمایت کمیته امداد، هیات‌امنای مساجد و معتمدان محلی از سال ١٣٩٢ به‌صورت محله محور و با مدیریت مردمی در استان هرمزگان آغاز به کارکرده اند.
 در حال حاضر ۹۱ هزار و ۵۶۸ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان بوده که از این تعداد حدود ۶۴ هزار و ۵۲۷ خانوار ساکن در مناطق روستایی و ۲۷ هزار و ۴۱ خانوار ساکن مناطق شهری می‌باشند.
  از مجموع کل خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان، تعداد ۴۳ هزار و ۹۵۷ خانوار زنان سرپرست تشکیل می‌دهند.